رییس سازمان هواپیمایی کشوری:
بازگشت به شرایط قبل از کرونا دشوار است
صنعت هواپیمایی برای عبور از بحران نیاز به اختیارات ویژه دارد
رییس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: با توجه به رکودی که این صنعت در کل دنیا تجربه کرد، شرایط بسیار سخت خواهد بود تا بتوانیم به شرایط قبل از کرونا برگردیم و نیاز به اختیاراتی داریم تا در سال جهش تولید بتوانیم دوباره این صنعت را پویا کنیم.
علی عابدزاده در نشست معاون اول رئیسجمهور با وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه بعد از اتمام کرونا شرایط سختتری خواهیم داشت، گفت: کاهش پروازهای داخلی و خارجی موضوعی است که همه کشورها در این شرایط تجربه کردند.
او با بیان اینکه یاتا (انجمن بینالمللی حملونقل هوایی) آماری را در خصوص میزان ضرر و زیان شرکتهای هواپیمایی ارایه کرده است، گفت: ۲۹۵ کشور عضو یاتا هستند و این انجمن در ماه فوریه میزان خسارات شرکتهای هواپیمایی را ۳۰ میلیارد دلار برآورد کرد. بنابر اعلام یاتا این خسارتها در ۵ مارس بین ۶۳ تا ۱۱۳ میلیارد دلار برآورد شد، در ۱۷ مارس ۲۰۰ میلیارد دلار و در ۲۴ مارس به ۲۵۲ میلیارد دلار رسید و مجموعه صنعت حمل و نقل هوایی دنیا طی کمتر از ۲ ماه ۲۵۲ میلیارد دلار ضرر کرد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه این خسارات شامل حال کشور ما هم شده است، تصریح کرد: کار ما نسبت به باقی حوزههای حمل و نقلی سختتر است اما تلاش کردیم آرامش را در این صنعت حفظ کنیم تا مشکلی برای پرسنل به وجود نیاید.
وی افزود: ما هم عدم انجام پرواز را داریم و هم یکسری پروازهایی را انجام می دهیم که فاقد هرگونه درآمدی است. همچنین در شرایط پیش آمده هماهنگیهای لازم را با وزارت بهداشت و سازمانهای جهانی داشته و دستورات لازم را صادر کردیم.
عابدزاده با بیان این که مهمترین موضوع به شرایط بعد از کرونا بر می گردد، عنوان کرد: با توجه به رکودی که این صنعت در کل دنیا تجربه کرد، شرایط بسیار سخت خواهد بود تا بتوانیم به شرایط قبل از کرونا برگردیم و نیاز به اختیاراتی داریم تا در سال جهش تولید بتوانیم دوباره این صنعت را پویا کنیم.
وی با بیان اینکه تمام شرکتهای هواپیمایی ایران به دلیل برخورداری از هزینههای پرسنلی و تعمیراتی متغیر، با ضرر زیادی مواجه شدند، تصریح کرد: موضوع فقط درآمدزایی نیست بلکه هزینههای جاری شرکتها نیز بسیار بالاست و این موضوع در این شرایط خسارات را افزایش می دهد.
ارسال نظر