|

پروازهای فرودگاه مشهد ۸۳ درصد افزایش یافت

پروازهای فرودگاه مشهد ۸۳ درصد افزایش یافت

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: طی نیمه نخست امسال ۲۲ هزار و ۸۱ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه مشهد انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۳ درصد افزایش دارد.

ایرنا - محمود امانی افزود: در نیمه نخست پارسال ۱۲ هزار و ۲۰۶ نشست و برخاست در فرودگاه مشهد انجام شده بود و افزایش تعداد پروازها به دلیل مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر استفاده ۶۰ درصدی از ظرفیت پروازها می‌باشد.
وی ادامه داد: تعداد جابه‌جایی مسافر نیز در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش دارد و در این مدت ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۰۸ مسافر از طریق این فرودگاه جابه‌جا شدند که این تعداد در مدت مشابه پارسال یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۱۳۳ نفر بود.
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پروتکلهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این فرودگاه و پروازهای آن با جدیت رعایت می‌شود و نظارت در این زمینه نیز افزایش یافته است.
فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که پیش از شیوع کرونا بطور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شد.

 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

ارسال نظر