|

امیرمکری:فرودگاه یاسوج تقریبا تمامی زیرساخت‌های کامل یک فرودگاه را دارد

امیرمکری:فرودگاه یاسوج تقریبا تمامی زیرساخت‌های کامل یک فرودگاه را دارد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با بیان اینکه، این فرودگاه تقریبا از تمامی زیرساخت‌های کامل یک فرودگاه برخوردار است، گفت: با برنامه ریزی و پیگیری های مدیر جدید و مذاکره با ایرلاین‌ها برای افزایش پروازها کارهای موثری انجام شود.

روز 18 دی ماه جلسه تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید فرودگاه شهدای یاسوج، با حضور حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سیاوش امیرمکری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، غلامرضا رستمیان مشاور مدیرعامل در امور اجرایی فرودگاهها، احمد ایزدبین مدیرکل دفتر مدیرعامل، کریم آقایی مدیرکل فرودگاه های استان فارس و مسئولین ارشد استان برگزار شد. سیاوش امیرمکری در این مراسم ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همچنین شهدای سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در مدیریت پیشین به بیان جایگاه فرودگاه و نقش آن در توسعه منطقه پرداخت و گفت: فرودگاه در هر استان و در هر منطقه به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی توسعه پایدار محسوب می شود لیکن لزوم رعایت استانداردهای خاصی که در هوانوردی برای دستیابی به ایمنی و امنیت الزامی است گاها منجر به ایجاد محدودیت هایی برای شهرها می شود. امیرمکری اظهار داشت: وجود موانع طبیعی و غیرطبیعی در شهر یاسوج، محدودیت هایی را برای این فرودگاه در سال‌های گذشته ایجاد کرده که به طور نمونه بخش موانع طبیعی به موقعیت جغرافیایی و محل قرار گرفتن این فرودگاه که شرایط خاص خودش را دارد، ارتباط پیدا می کند. وی ادامه داد: طی سال های گذشته، موانع غیر طبیعی که توسط عوامل انسانی ایجاد شده بود، برطرف شده است و امروز خوشبختانه فرودگاه یاسوج تقریبا تمامی زیرساخت‌های کامل یک فرودگاه را دارد و با برنامه ریزی و پیگیری های انصاری فرد مدیر جدید فرودگاه یاسوج و مذاکره با ایرلاین‌ها برای افزایش پروازها می تواند در جهت افزایش پروازها کارهای موثری انجام شود. امیرمکری همچنین اظهار داشت: محسنیان طی 13سال خدمت در فرودگاه یاسوج به ویژه در دوران مدیریتی، کارهای بسیار اساسی و زیربنایی انجام داده و نظم بسیار خوبی در فرودگاه ایجاد کرده که زمینه کار موثر را برای مدیر جدید فراهم کرده است. وی همچنین خطاب به انصاری فرد مدیر جدید فرودگاه یاسوج، از وی خواست، با اولویت بندی نیازها و هماهنگی با مدیران و مسئولان محترم استانی، ارائه خدمت و سرویس مناسب به مسافران و مردم عزیز را سرلوحه کار خود قرار دهد.

آمادگی مشارکت 50 درصدی استانداری در تامین منابع فرودگاه یاسوج 

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از تلاش برای افزایش ضریب امنیت و تجهیزات فرودگاه یاسوج و فراهم شدن برقراری دو پرواز در روز خبر داد و آن را مشروط به استقبال مردم دانست. کلانتری با اشاره به برطرف شدن 14 مانع پروازی فرودگاه یاسوج که به لحاظ فنی و امنیتی مشکل ساز بود، اظهار داشت: برای رفع موانع، توسعه و تجهیز این فرودگاه ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. وی افزود: توسعه باند، تکمیل روشنایی باند و امکان برقراری فرود در شب و نصب تجهیزات لازم در این فرودگاه اکنون شرایط را برای انجام فرود و پرواز هواپیماهای با بدنه متوسط فراهم ساخته است. کلانتری برای افزایش ضریب امنیت، افزایش پروازها، توسعه و تجهیز بیشتر این فرودگاه اعلام آمادگی کرد و گفت: استانداری آماده است تا مشارکت 50 درصدی تامین منابع در این فرودگاه را برعهده گیرد. وی همچنین توسعه و تجهیز بیشتر فرودگاه گچساران را خواستار شد و گفت: این فرودگاه هم در نزدیکی شهرستان های گچساران، باشت، بهمئی،چرام و لنده واقع شده و برای ارائه خدمت به مردم این منطقه نیازمند توسعه، تجهیز و افزایش تعداد پروازهای بیشتر است. استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان ضمن قدردانی از علی محسنیان مدیر پیشین فرودگاه یاسوج، از مدیر جدید خواست تا نسبت به توسعه و تجهیز و افزایش تعداد پروازها در فرودگاه‌های استان به طور جدی پیگیری کند. در ادامه انصاری فرد مدیر جدید فرودگاه شهدای یاسوج هم در اظهارات خود، توجه به نیروی انسانی را مورد توجه قرار داد و گفت:‌ بزرگترین و بهترین سرمایه فرودگاه‌ها نیروهای انسانی هستند که باید به آنها ارزش داد. وی اظهار امیدواری کرد: با اتحاد و همدلی و پیگیری لازم برای افزایش پروازها در زمان های مناسب، اطمینان لازم به مسافران هم استانی و مسئولانی که از طریق فرودگاه های همجوار سفر می‌کنند جهت سفر از فرودگاه یاسوج فراهم شود. انصاری فرد خاطرنشان کرد: فرودگاه یاسوج خوشبختانه از بستر کامل برای ارائه خدمات فرودگاهی برخوردار است اما مردم و فرودگاه بیش از این استحقاق دارند. همچنین علی محسنیان مدیر سابق فرودگاه یاسوج طی گزارشی به بیان عملکرد خود طی شش سال گذشته به طور شاخص تطویل باند روشنایی سطوح پروازی و کلیه زیرساخت‌ها پرداخت. در پایان این نشست عنایت انصاری فرد به عنوان مدیر جدید فرودگاه یاسوج معرفی و از خدمات علی محسنیان مدیر پیشین نیز تجلیل شد.

منبع: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی

ارسال نظر