|

کمبود نیروی انسانی صنعت هوانوردی دنیا در پساکرونا

کمبود نیروی انسانی صنعت هوانوردی دنیا در پساکرونا

صنعت هوانوردی با چالش‌هایی مانند قیمت بلیط هواپیما و نیروی انسانی ناکافی مواجه است.

به نقل از بیزینس، شرکت‌کنندگان در اجلاس هوانوردی چانگی اظهار کردند که صنعت هوانوردی در دوران پس از همه‌گیری با چالش‌هایی ازجمله مقرون‌به‌صرفه نگه‌داشتن قیمت‌های هواپیما، به‌ویژه در فصول خاص تا داشتن کارکنان کافی و متعهد مواجه است.

 

وزیر حمل‌ونقل مالزی، آنتونی لوک، بلیط هواپیما مقرون به صرفه را به‌عنوان مسئله بزرگی برجسته کرد، به ویژه برای کشورش که ۵۰ درصد از جابجایی‌های ترافیکی در سفرهای هوایی داخلی است.

 

به تازگی کوالالامپور، اندکی قبل از فصول جشن، سقف قیمتی را برای پروازهای داخلی اعمال کرد تا برای مالزیایی‌هایی که به زادگاه خود سفر می‌کنند مقرون به صرفه باشد.

 

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که با توجه به نیاز صنعت به سرمایه‌گذاری مستمر در زیرساخت‌های فرودگاهی، مکانیسم تامین مالی برای سرمایه‌گذاران ضروری است تا سرمایه‌گذاری‌های خود را جبران کنند.

 

ویلی والش، مدیر کل انجمن حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی، در مورد چالش‌های برنامه‌ریزی که بسیاری از خطوط هوایی به دلیل اختلالات زنجیره تامین و مشکلات موتور معیوب با آن مواجه هستند، صحبت کرد همچنین مشکلات شرکت‌های هواپیمایی را بیان کرد که نمی‌توانند ظرفیت مورد نیاز برای پاسخگویی به تقاضا را به دلیل کمبود قطعات یدکی ناشی از اختلالات زنجیره تامین ارائه دهند.

 

والش گفت انتظار می‌رود تعداد قابل‌توجهی از هواپیماها تا سال ۲۰۲۵ زمین‌گیر شوند.

 

وی گفت که علاوه بر هواپیماهای ناکافی، صنعت با کمبود نیروی انسانی مواجه است. صنعت هوانوردی به حدود ۴۸۰ هزار تکنسین برای نگهداری هواپیما و حدود ۳۵۰ هزار خلبان تا سال ۲۰۲۶ نیاز دارد اما ثابت شده است که جذب استعدادها آسان نیست.

 

والش اظهار کرد که این صنعت موفق نشده است زنان بیشتری را متقاعد کند که به‌عنوان تکنسین، مکانیک، مهندس و خلبان به آن بپیوندند.

ارسال نظر