ویژگیهای جت اَبَرصوت که در مدت ۹۰ دقیقه از نیویورک به لندن میرود
طبق برآورد این شرکت، دستینوس اس بین سالهای ۲۰۳۲ تا ۲۰۳۵ و دستینوس ال در دهه ۲۰۴۰ به بازار عرضه خواهد شد
از زمان کنار رفتن کنکورد در سال ۲۰۰۳ تا کنون جهان هواپیمای فراصوت (سوپرسونیک) نداشته است.
این هواپیمای پرآوازه فاصله میان نیویورک و لندن را در کمتر از سه ساعت و نیم طی میکرد، اما عوامل متعدد، از جمله هزینه سنگین موتورهایش، نگهداری آن را دشوار کرد.
اینسایدر با این مقدمه گزارش میدهد که با وجود این مشکل، چند شرکت نوآفرین (استارتاپ) که در حوزه هوافضا فعالیت میکنند ایدههایی نوین و سازگار با محیطزیست برای هواپیماهای فراصوت ارائه دادهاند. بوم سوپرسونیک (Boom Supersonic)، یکی از شناختهشدهترین شرکتها، در کلرادو مستقر است و در تولید جتی به نام اورتور (Overture) به پیشرفتهایی دست یافته است. یونایتد ایرلاینز و امریکن ایرلاینز، شرکتهای هواپیمایی آمریکا، پیشتر سفارشهایشان را برای دریافت این جتهای جدید ثبت کردهاند.
بوم سوپرسونیک امیدوار است هواپیمای جدیدش، که قادر است بین ۶۵ تا ۸۰ مسافر را جابهجا کند، صنعت پرواز را متحول کند و زمان سفر بر فراز اقیانوس اطلس را به نصف کاهش دهد.
همزمان، چند شرکت دیگر، از جمله استارتاپ اروپایی دستینوس (Destinus)، نیز درصدد ساخت هواپیماییاند که بتواند از لحاظ سرعت از اورتور و کنکورد پیشی بگیرد.
اینسایدر در ماه ژوئن در نمایشگاه هوایی پاریس در گفتوگویی با گروه دستینوس از این جت فراصوت که با سوخت هیدروژن کار میکند اطلاعات بیشتری به دست آورد.
با هم به این هواپیما نگاهی میاندازیم:
این شرکت، با تنها دو سال سابقه فعالیت، هدفهای بزرگی در عرصه پرواز تجاری ابرصوت دارد، از جمله اینکه قصد دارد هواپیمایی بسازد که پنج برابر سریعتر از سرعت صوت حرکت کند.
دستینوس اس، طرح تحولآفرین این شرکت، جت تجاری با ظرفیت ۲۵ سرنشین است که میتواند ۱۰ هزار کیلومتر پرواز کند و تا ۳۳ کیلومتر ارتفاع بگیرد.
این یعنی هواپیمای مذکور میتواند ۱۸ کیلومتر بالاتر از هواپیماهای فعلی پرواز کند.
دستینوس درصدد است جت مسافربری پهنپیکری با نام دستینوس ال نیز تولید کند.
ارتفاع پرواز این هواپیما مشابه کروز خواهد بود، اما میتواند تا ۲۲ هزار کیلومتر را بپیماید و ۳۰۰ تا ۴۰۰ سرنشین داشته باشد.
ارسال نظر