انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام قابلیت اجرا ندارد
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران درباره منتفی شدن انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام توضیحاتی داد و گفت: انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام قابلیت اجرا ندارد.
رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم، اظهار کرد: صدها هزار میلیارد تومان ارزش روز سرمایهگذاریهای صورتگرفته در فرودگاههای کشور است.
وی با بیان اینکه ساخت 4 کیلومتر باند 2000 میلیارد تومان منابع مالی میخواهد، افزود: سالانه بیش از 1000 میلیارد تومان در حوزه توسعه و بهسازی و ارتقای فرودگاهها سرمایهگذاری صورت میگیرد.
وی با اعلام اینکه "نیازمند 30 هزار میلیارد تومان در طول 15 تا 20 سال آینده در حوزه سرویسدهی و ارتقای خدمات فرودگاهی هستیم" در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم در خصوص وضعیت فلایت چک دوم، اضافه کرد: هواپیمای فلایت چک در کشور داریم که کارهای کالیبراسیون فرودگاهها را انجام میدهد. درباره فلایت چک دوم نیز اقدامات برای خرید انجام شده و فرآیندهای انتقال صورت گرفته است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه هواپیمای فلایت چک یک موضوع استراتژیک مربوط به امنیت ملی است، مجاز به افشای اطلاعات در این زمینه نیستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: بهروزرسانی دستگاههای ناوبری توسط ابزارآلات دقیق و کالیبراسیون در حال انجام است. بهسازی باندها کار دائمی شرکت فرودگاههاست.
وی با اشاره به اینکه روزانه حدود 1000 پرواز عبوری از آسمان ایران استفاده میکنند در خصوص انتقال پرواز از مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: روزانه 350 تا 400 پرواز در مهرآباد انجام میشود و این پروازها به فرودگاه امام نارضایتی مسافران را بهدنبال دارد، بهعنوان مثال هیچکدام از مسافران پرواز 50دقیقهای تهران ـ اهواز نمیتوانند 1.5 ساعت تا رسیدن به فرودگاه امام وقت صرف کنند، در برگشت هم همین است، ما در ارائه خدمت به مردم و هزینههای تحمیلی به آنها مسئول هستیم، بهلحاظ فنی و تکنیکی این موضوع قابلیت انجام ندارد.
نخجوانی در عین حال با ابراز اینکه "مشکلات ما در فرودگاه مهرآباد زیاد است و خدمات ارائهشده در شأن مردم نیست"، یادآور شد: به همین منظور از حدود 20 سال قبل ارتقای فرودگاه در دستور کار است و بر اساس طرح جامع تمام مشکلات فرودگاه مهرآباد برطرف خواهد شد.
وی تأکید کرد: در مرحله نهایی هستیم و کار به مشاور ارجاع و کارهای مطالعاتی انجام شده است، تصمیمگیری شده برای مهرآباد ترمینال 100هزارمترمربعی با 55 اوریج ساخته شود، به این ترتیب فرکانس پروازی فرودگاه مهرآباد از 50 پرواز در صبح به 120 پرواز افزایش مییابد که این بهمعنای انقلاب در این فرودگاه است.
وی با بیان اینکه منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح مذکور پیشبینی شده است، درباره بدهی ایرلاینها نیز اظهار کرد: ایرلاینهای بدهکار به شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران داریم اما رابطه ما با ایرلاین دائمی است، البته شرکتهای هواپیمایی تلاش میکنند بدهیهای خود را دیرتر پرداخت کنند که باعث گلایه ما و فرودگاه امام شده است، بهلحاظ اخلاقی نام شرکتهای هواپیمایی بدهکار را اعلام نمیکنیم و از آنها خواهش میکنیم نسبت به پرداخت بدهیها اقدام کنند.
ارسال نظر