|

کمک بدنساز رئال مادرید به ناسا برای بازگشت انسان به کره ماه +تصویر

کمک بدنساز رئال مادرید به ناسا برای بازگشت انسان به کره ماه +تصویر

بدنساز مطرح باشگاه رئال مادرید قرار است با ناسا همکاری کند، پروژه‌ای که هدف آن پا گذاشتن دوباره انسان روی کره ماه است. 

به گزارش کن نیوز؛ رئال مادرید در فصل 24-2023 با درآمدی بیش از یک میلیارد یورو و داشتن بازیکنانی که ارزش آنها به 1.8 میلیارد یورو می‌رسد، به سقف موفقیت یک باشگاه فوتبال در داخل و خارج از زمین رسیده است. اکنون به نظر می‌رسد که هدف بعدی این باشگاه، فضا خواهد بود. این همکاری به لطف ارتباط بین آنتونیو پینتوس، مربی بدنساز رئال مادرید و ناسا شکل گرفته است.

پینتوس در چارچوب برنامه آرتمیسِ ناسا که هدف آن بازگرداندن انسان به کره ماه برای اولین بار پس از سال 1972 است، با این آژانس فضایی همکاری می‌کند. این مربی ایتالیایی از مرکز فضایی جانسون در هیوستون تگزاس بازدید کرده تا در مورد روش‌های خود برای کاربرد در کارهای ناسا و حفظ آمادگی جسمانی فضانوردان در ماموریت‌ها صحبت کند.

پینتوس که در رئال مادرید به عنوان یک شخصیت کلیدی شناخته می‌شود، رویکردی مبتنی بر فناوری و تحلیل داده‌ها دارد. بازیکنان به دلیل شدت تمریناتش او را «سرجوخه» می‌نامند اما احترام و علاقه زیادی به او دارند. 

رابطه بین پینتوس و ناسا تابستان گذشته زمانی آغاز شد که رئال مادرید برای پیش‌فصل به ایالات متحده سفر کرد. کارلوس گارسیا گالان، مهندس اسپانیایی ناسا، پس از ملاقات با امیلیو بوتراگوئنو، سفیر باشگاه، به تمرین رئال مادرید در هیوستون دعوت شد. گارسیا گالان به اتلتیک می‌گوید:

من با آنتونیو آشنا شدم و او به من گفت که به ماموریت‌های ناسا بسیار علاقه‌مند است. در طول آن جلسه تمرینی، ما تنها 10 دقیقه صحبت کردیم، اما بلافاصله متوجه شدیم که موضوعات مشترک زیادی داریم و می‌توانیم کاری مشترک انجام دهیم.

 پینتوس چند ماه پس از اولین دیدار با گارسیا گالان، از مرکز فضایی جانسون بازدید کرد. او یک هفته را در آنجا گذراند و از آزمایشگاه‌ها و مرکز آموزش بازدید کرد، از نزدیک آماده‌سازی فضانوردان را دید و در شبیه‌ساز وسیله‌ای که در ماموریت اوریون استفاده خواهد شد، سوار شد. او همچنین با کارمندان تمام بخش‌های ناسا صحبت کرد.

gtt4i_dxcaa57vf

gtt4i_awwaaiszb

منبع: طرفداری

ارسال نظر