|

درآمد ۸ میلیارد یورویی فرودگاه‌های اروپا از ارائه خدمات ANS در سال ۲۰۱۹

درآمد ۸ میلیارد یورویی فرودگاه‌های اروپا از ارائه خدمات ANS در سال ۲۰۱۹

در نخستین سمینار آشنایی با نکات کلیدی مقررات ATM/ANS مطرح شد که کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۹ از محل ارائه خدمات ناوبری هوایی(ANS) به‌طور میانگین ۸ میلیارد یورو درآمد کسب کرده‌اند.

به گزارش کن نیوز؛ محمد الهی‌نیا در نخستین سمینار آشنایی با نکات کلیدی  مقررات ATM/ANS اظهار کرد: ارائه نتایج و خروجی‌ اجلاس‌ها، نشست‌های کاری و کارگاه‌های آموزشی جهانی در این سمینارها برای همکاران عملیاتی ضروری است.

وی تصریح کرد: در حوزه عملیات هوانوردی همه همکاران نیازمند هم‌اندیشی مستمر هستند تا اندیشه‌ و تفکرات‌شان به یکدیگر نزدیک شود.

معاون عملیات هوانوردی با بیان اینکه حضور خانواده بزرگ عملیات هوانوردی کشور در سمینار آموزشی را به فال نیک می‌گیریم، گفت: در برگزاری این سمینار همکاری و تعامل ارزشمند اداره کل آموزش و منابع انسانی، روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و همکاران عملیات هوانوردی جای تقدیر و تشکر دارد. چراکه با برگزاری زنجیره‌ای و مستمر این سمینار، همکاران ما در تمام فرودگاه‌های کشور به صورت حضوری و مجازی از محتوای آموزشی آن بهره‌مند می‌شوند.

الهی‌نیا تصریح کرد: در جهان امروز هم کلامی و هم‌اندیشی در حوزه‌های مختلف نقطه پایان ندارد و باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی و استفاده از فرصت‌های هم‌اندیشی مستمر، به اهداف و افق‌های مشترک در انجام امور دست پیدا کنیم.

وی گفت: اولویت بندی در حوزه مقررات ATM/ANS اهمیت زیادی دارد و باید تلاش کنیم در این عرصه با تبادل اطلاعات تمام دانش خود را به صورت دسته جمعی به اشتراک بگذاریم تا با شناخت دقیق‌تر و بیشتر مقررات هوانوردی در حوزه ارائه دهندگان خدمات ناوبری هوایی به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم.

مسئول پژوهش معاونت عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها نیز در این سمینار گفت: عملیات هوانوردی همواره به هم فکری و تعامل سازنده نیاز دارد. این هم‌فکری باعث می‌شود تا همه همکاران ما در این حوزه با به اشتراک گذاشتن معلومات، از آخرین تحولات جهانی مطلع شوند و به سطح مطلوب ارائه خدمات ناوبری هوایی برسند.

عبدالرسول حسن پور افزود: برگزاری این سمینار با همکاری اداره کل ذیربط به صورت مستمر پودمانی و کارگاهی ادامه خواهد یافت و حضور همکاران مرتبط با این مباحث ضروری است.

مسئول پژوهش معاونت عملیات هوانوردی از تمام دست اندرکاران برگزاری این سمینار قدردانی کرد و گفت: در برگزاری نخستین سمینار آشنایی با نکات کلیدی مقررات ATM/ANS اقدامات روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها نیز در حوزه اطلاع رسانی و هماهنگی اداره آموزش و رفاه شرکت جای تقدیر و تشکر دارد.

حسن پور با اشاره به رویکردهای جدید اقتصادی در فرودگاه‌های جهان اظهار داشت: در ANS رویکرد فرودگاه‌ها و مدیریت ترافیک هوایی در جهان کسب درآمد و رونق اقتصادی است زیرا در بیشتر این فرودگاه‌ها هم اکنون تمام سیستم‌ها به صورت درآمد هزینه تعریف می‌شود و در کشورمان نیز باید با برنامه‌ریزی و هدفگذاری راهبردی به خروجی قابل قبولی برسیم.

وی به درآمد کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۹ از محل مدیریت ترافیک هوایی اشاره کرد و افزود: کشورهای اروپایی از ارائه خدمات ناوبری هوایی(ANS) در این سال به‌طور میانگین ۸ میلیارد یورو درآمد کسب کردند و مدیریت این درآمدها صرف بروزرسانی سیستم ها، تقویت نیروی انسانی، برگزاری دوره‌های آموزشی، رونق کسب و کارهای کوچک پرتعداد فرودگاهی و ارتقای بهره‌وری شده است.

مسئول پژوهش معاونت عملیات هوانوردی با تاکید بر اهمیت پرداختن به موضوعات ANS به صورت یک راهبرد مهم پرداخت و تحقیق و پژوهش در این مباحث را از رویکردهای مهم کارگروه جدید تحقیق و پژوهش معاونت عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها عنوان کرد.

گفتنی است؛ در ادامه سرکار خانم لوایی و آقایان موسوی، فکری و متقی‌فر به‌عنوان اعضای جدید کارگروه معرفی شدند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر