|

سیاست گذاری کلان کمیته عملیات زمستانی شرکت فرودگاه ها در سه بخش

از تقویت ناوگان و تجهیزات تا تهیه بانک اطلاعاتی و تخصیص منابع …
سیاست گذاری کلان کمیته عملیات زمستانی شرکت فرودگاه ها در سه بخش

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در وبینار کمیته عملیات زمستانی از برنامه ریزی و سیاست گذاری های کلان این کمیته در حوزه های ارزیابی و خرید تجهیزات و ماشین آلات، پیاده سازی مستندات و الزامات ذکر شده در EASA و سازمان هواپیمایی کشوری و مدیریت منابع مالی و انسانی شرکت فرودگاه ها در حوزه عملیات زمستانی خبر داد.

 

به گزارش کن‌نیور، محمد امیرانی در این وبینار که با حضور محمدرضا سیدی، معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی، غلامرضا رستمیان، مشاور اجرایی مدیرعامل در امور فرودگاه ها و جمعی از مدیران کل ستادی و فرودگاهی همچنین میثم شاکر، معاون دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوریبرگزار شد، در سخنانی اظهار امیدواری کرد: با توجه به پیش بینی زمستان  سرد و پربارش و همزمانی عملیات زمستانی امسال با شیوع ویروس کرونا، با برنامه ریزی صحیح و مدیریت یکپارچه، عملیات زمستانی فرودگاه ها به بهترین شکل انجام شود.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به برنامه ریزی و سیاست گذاری کلان کمیته عملیات زمستانی در سه بخش کلی توضیح داد: از مهمترین اقدامات در حوزه ارزیابی و خرید تجهیزات و ماشین آلات تخصصی عملیات زمستانی می توان به خرید و ارسال 59 دستگاه تیغه روب فرودگاهی و تقویت ناوگان عملیات زمستانی فرودگاه ها، خرید 10 دستگاه خودروی تمام اتوماتیک snow blower، تجهیز فرودگاه های تبریز و مهرآباد به ماشین مایع پاش، تجهیز برخی فرودگاه ها به ماشین برس با توجه به شرایط اقلیمی و فیزیکی رویه باندهای پروازی و تجهیز فرودگاه های کشور به ماشین اوره پاش تمام اتوماتیک اشاره کرد.

وی افزود: در بخش پیاده سازی مستندات و الزامات ذکر شده در EASA و سازمان هواپیمایی کشوری، تهیه و تنظیم دفترچه ارزیابی و زمانبندی عملیات زمستانی فرودگاه های کشور، ویرایش و به روز رسانی دستورالعمل های عملیات زمستانی، تهیه فرم های گزارش های فرودگاه های کشور در قالب ماهانه، فصلی و نهایی و تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی انجام شده است.

امیرانی همچنین در معرفی مهمترین اقدامات بخش مدیریت مالی و انسانی شرکت فرودگاه ها در حوزه عملیات زمستانی از نظارت بر آموزش های لازم کارکنان در بخش های مختلف فرودگاهی به صورت عملی و تئوری، استخراج نیازهای واقعی فرودگاه ها و تخصیص منابع مالی لازم، بودجه بندی فصلی عملیات زمستانی و تشریح وظایف هریک از بخش های فرودگاهی مطابق با دستورالعمل تایید شده نام برد.

همچنین محمدرضا سیدی، معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی در سخنانی با اشاره به کاهش درآمد شرکت با توجه به بحران کرونا بر ضرورت اولویت بندی در اعلام نیازهای فرودگاه ها و کنترل هزینه ها تاکید کرد.

میثم شاکر، معاون دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری نیز در سخنانی ضمن تحسین اقدامات سه سال اخیر شرکت فرودگاه ها در حوزه عملیات زمستانی عنوان کرد: در سال های اخیر شاهد ارتقای تجهیزات و نیز افزایش توان نیروی انسانی در حوزه عملیات زمستانی فرودگاه ها بوده ایم.

شاکر بر ضرورت تدوین snow plan فرودگاه ها و مشخص کردن شیوه کار، مسوولیت ها و تجهیزات عملیات زمستانی و نیز توجه هرچه بیشتر به اطلاع رسانی صحیح و آموزش نیروی انسانی تاکید کرد.

همچنین حمید حاجی بیگی، دبیر کمیته عملیات زمستانی و مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما در سخنانی ضمن تاکید بر انجام موفق عملیات زمستانی فرودگاه ها در سال گذشته اظهار امیدواری کرد که با توجه به تامین تجهیزات مورد نیاز از جمله خریداری 59 تیغه برف روب، تامین 10 خودروی برف خور و تجهیز فرودگاه ها به مایع پاش، برش و اوره پاش و نیز پیاده سازی مستندات مورد تاکید سازمان هواپیمایی کشوری با همکاری تمام واحدها و بخش های فرودگاهی شاهد انجام موفق عملیات زمستانی باشیم.

وی تاکید کرد: با وجود همراه داشتن زمستان سرد و پربارش و شیوع ویروس کرونا می توانیم با هماهنگی و برنامه ریزی صحیح به بهترین نحو مسوولیت خود را در عملیات زمستانی انجام دهیم.

حاجی بیگی افزود: سال گذشته 13 فرودگاه کشور درگیر عملیات زمستانی شد و 162 مرتبه عملیات زمستانی را با مشارکت 19 هزار نفر ساعت انجام دادیم و 397 مورد SNOWTAM ثبت شد.

وی عنوان کرد: در عملیات زمستانی سال گذشته هیچ فرودگاهی بسته نشد و هماهنگی لازم میان واحدها وجود داشت، تاخیرهای پروازی به حداقل رسید و شاهد اضافه شدن تجهیزات و انجام عملیات بدون هیچ مصدومیت بودیم. در عین حال از جمله نقاط ضعف عملیات زمستانی سال گذشته می توان به ضعف های موجود در مستندسازی عملیات، کمبود تجهیزات DE-ice و نیز ضعف در نحوه هماهنگی فرودگاه ها با شرکت های هواپیمایی برای مسافراشاره کرد.

حاجی بیگی همچنین به تبیین الزامات فرودگاهی در عملیات زمستانی پرداخت.

این جلسه با توضیحات امیرحسین صادقچه، مدیرکل کنترل ترافیک هوایی درباره SNOWTAM و AIP، تاکید میرسعید صفی نیا، مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی بر تامین اعتبار عملیات زمستانی و تجهیزات مورد نیاز فرودگاه ها و نیز تاکید فرشید گلیج، مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بر انجام عملیات زمستانی با نگاه جهادی و فراسازمانی و نیز هماهنگی کامل با مسوولان شهری و راهداری برای بازگشایی مسیرهای دسترسی به فرودگاه ها و نیز پرداختن به اطلاع رسانی واحد ادامه یافت.

در پایان مدیران کل فرودگاه ها به تبیین مشکلات و دغدغه های خود در حوزه عملیات زمستانی پرداختند.

ارسال نظر