سفرهای هوایی که هوشمند شد
پس از حدود ۴۵ روز از آنچه که اعلام شده بود، بالاخره شرکتهای هواپیمایی و سفرهای هوایی به پرتال یکپارچه اطلاعات مسافر به نام پیام متصل شدند و بر اساس آنچه مسئولان سازمان هواپیمایی اعلام کردند، اطلاعات مورد نیاز مسافران درباره ابتلاء آنها به کرونا قبل از تهیه بلیت چک میشود
از زمان ورود نخستین مسافر مبتلا به ویروس جدید کرونا به کشور در روزهای پایانی آذر ماه قرار بود پروتکل سخت گیرانه ای در سفرهای داخلی و خارجی برای حمل و نقل دریایی، ریلی، هوایی و زمینی در نظر گرفته شود و کنترلها و محدودیتهای کرونایی به صورت هوشمند و از طریق اتصال سامانه امید به این بخشها اجرایی شود. حتی مقرر شده بود که مردم پس از ابتلاء به ویروس کرونا نتوانند از منزل خارج شوند و سفرهای درون شهری و برون شهری با وسیله نقلیه شخصیشان نیز ممنوع شود.
البته حالا و پس از حدود ۴۵ روز از گذشت ورود سویه جدید به نام امیکرون به کشور و در شرایطی که بسیاری از شهرهای کشور دوباره و این بار پس از واکسیناسیون جمعیت کثیری از مردم، قرمز شد. خبرهایی از اتصال پرتال یکپارچه اطلاعات مسافر به نام «پیام» به حوزه حمل و نقل هوایی منتشر شد که نشان میدهد از این به بعد قرار است مسافران هوایی قبل از انجام پرواز رصد و چک شوند تا در صورت ابتلاء به ویروس کرونا نتوانند به سفر بروند.
محمد محمدی بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- در روزهای گذشته در این باره اظهار کرد: با راه اندازی پرتال یکپارچه اطلاعات مسافر(پیام)، دسترسی کامل به اطلاعات مسافران از جمله آگاهی از ابتلای آنان به کرونا فراهم شد.
وی افزود: راه اندازی پرتال یکپارچه اطلاعات مسافر(پیام)، جزو قوانین بین المللی هوانوردی بود که امروز زیرساختهای آن کامل و راه اندازی شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: این پرتال در راستای شفاف سازی اطلاعات و صرفه جویی در زمان برای مسافران به ویژه در زمانهای پیک همچون ایام سفرهای نوروزی، اربعین حسینی و پروازهای حج میتواند کمک کند.
حالا باید دید که دیگر بخشهای مصوبه اواخر آذر ماه امسال که سختگیریهای بیشتر در سفرهای داخلی و خارجی مردم است، دیگر حوزههای حمل و نقل ریلی، دریایی و جادهای چه زمانی به این سامانه متصل خواهند شد.
ارسال نظر