شمارش معکوس برای بهرهبرداری از باند جنوبی فرودگاه کیش

باند جنوبی فرودگاه کیش به طول 4380 متر و عرض 75 متر که با بهرهبرداری از این پروژه که قابلیت نشست و برخواست هواپیمای پهنپیکر ایرباس A380 را خواهد داشت و دومین فرودگاه کشور با این استاندارد خواهد بود.
علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش طی بازدیدی بههمراه معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش از سرعت بخشیدن به پروژه باند جنوبی فرودگاه کیش خبر داد و گفت: توسعه، نوسازی و ایجاد فضای مناسب فرودگاه بینالمللی کیش از ضرورتهای این جزیره زیبا میباشد که با توجه به ظرفیتهای این جزیره و طرحهای زیرساختی عملیات اجرایی باند جنوبی تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.
وی با اشاره به وسعت بالای باند جنوبی فرودگاه کیش افزود: باند جنوبی فرودگاه کیش به طول 4380 متر و عرض 75 متر با رویه آسفالت می باشد که پس از اجرای این پروژه کلاس هوانوردی باند فرودگاه بین اللملی کیش به بالاترین کلاس جهانی 4 f ارتقا می یابد که قابلیت نشست و برخواست هواپیمای پهنپیکر ایرباس A380 را خواهد داشت و پس از فرودگاه بینالمللی امام خمینی، فرودگاه بین المللی کیش دومین فرودگاه کشور با این استاندارد خواهد بود.
عرب در خصوص توسعه عرض باند جنوبی این فرودگاه گفت: با راهاندازی کارخانه جدید، آسفالت تولیدی از ۵۰۰ تن در روز به ۱ هزار تن افزایش خواهد یافت که موجب سرعت بخشیدن کار در سطح استاندارد میشود.
وی خاطرنشان ساخت: از دیگر مشخصات پروژه استفاده از قیر با مشخصات فنی خاص می باشد pg76-10 که به صورت اختصاصی جهت این پروژه در پالایشگاه تولید میگردد. همچنین جهت احداث اورران پروژه از تثبیت بستر با سیمان به وسیله دستگاه WR استفاده گردید و برای تکمیل زیر ساخت ها 2500 متر مکعب بتنریزی گردیده است.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش آسفالت پروژه باند جنوبی فرودگاه کیش را بالغ بر ۸۰ هزار تن برآورد کرد و افزود: در صورت تامین هزار تن آسفالت در آیندهای نزدیک، همزمان آسفالت و روشنایی این پروژه به اتمام خواهد رسید که در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه در حدود 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق پیش بینی های انجام شده تا پایان سال به بهرهبرداری خواهد رسید.
ارسال نظر