|

اختصاص۳۱ هزار متر مربع زمین در فرودگاه بین المللی پیام برای ساخت آشیانه های جدید

اختصاص۳۱ هزار متر مربع زمین در فرودگاه بین المللی پیام برای ساخت آشیانه های جدید

معاون هوانوردی و امور فرودگاهی فرودگاه بین المللی پیام از اختصاص ۳۱ هزار متر مربع زمین در این فرودگاه با هدف ساخت آشیانه های جدید در بخش های تعمیر و نگهداری هواپیما و استقرار هواپیماهای سبک و فوق سبک خبر داد.

به گزارش کن نیوز؛ مجتبی شمس نژاد با اشاره به فعال بودن سه شرکت در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیما MRO در این فرودگاه بیان داشت: این واحدها مطابق با استانداردها و الزامات سازمان هواپیمایی کشوری راه اندازی شدند.

وی با بیان اینکه طبق چشم انداز ترسیم شده برای این فرودگاه با هدف توسعه پروازهای مسافری و کارگو و نزدیکی پیام به فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی(ره)، ضرورت فعالیت در زمینه تعمیرات هواپیمایی در این فرودگاه چند برابر شده است، تاکید کرد: با توجه به افزایش درخواست ها برای راه اندازی مرکز تعمیرات و نگهداری هواپیما در پیام   طبق طرح جامع این فرودگاه، فضایی برای MRO در ضلع جنوبی باند تحت عنوان پارک فناوری هوایی و فضایی در نظر گرفته شده تا شرکت های بیشتری در آنجا استقرار یابند.

شمس نژاد افزود: به همین منظور تاکنون ۲۵ هزار متر مربع زمین در محوطه در نظر گرفته شده برای پارک فناوری هوایی و فضایی پیام با هدف  راه اندازی این مراکز با مشارکت بخش خصوصی تخصیص یافته که پس از اجرای عملیات عمرانی، زمین ها به متقاضیان واگذار می شود.

معاون هوانوردی و امور فر ودگاهی فرودگاه بین الملی پیام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مستقر بودن ۹ مرکز آموزش های هوانوردی در این فرودگاه، گفت: همچنین با هدف توسعه و ساخت آشیانه های جدید در حوزه هوانوردی عمومی توسط مراکز آموزش خلبانی، ۶ هزار متر مربع زمین در فرودگاه پیام اختصاص داده شده است.

وی با اشاره اینکه هم اکنون فعالیت هایی در حوزه عمرانی و خاکبرداری در این محدوده در حال انجام است، تصریح کرد: با اجرای این عملیات ها، ۴ آشیانه جدید در فرودگاه بین المللی پیام توسط مراکز آموزش خلبانی راه اندازی می شود.

شمس نژاد در ادامه با بیان اینکه  بستر سازی برای  توسعه هوانوردی عمومی از مهمترین اهداف اجرای این طرح می باشد، افزود: با ایجاد این آشیانه ها در فرودگاه بین المللی پیام، زمینه استقرار بیش از ۸۰ فروند هواپیمای سبک و فوق سبک فراهم خواهد شد

 

منبع: روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام

ارسال نظر