|

چرا نباید به چمدانتان روبان ببندید؟

چرا نباید به چمدانتان روبان ببندید؟

بسیاری از مردم هنگام انجام سفرهای هوایی، نوارهای رنگارنگی را دور دسته چمدان خود می‌بندند تا بتوانند در پایان سفر و هنگام تحویل گرفتن چمدان‌ها، آن را در میان انبوه چمدان مسافران به راحتی تشخیص دهند.

به گزارش کن نیوز؛ اما به گفته یکی از کارکنان فرودگاه دوبلین در مصاحبه با رسانه ایرلندی «RSVP Live»، همین کار مسافران یکی از دلایل مهم «گم شدن چمدان‌ها» در فرودگاه‌ها است.

زیرا برچسب‌های دیجیتالی شناسایی چمدان‌ها نیز معمولا به دسته چمدان وصل می‌شوند؛ بنابراین گاه همین روبان‌های رنگین روی آنها را می‌پوشانند و مانع از اسکن درست برچسب‌ها و شناسایی اتوماتیک آنها می‌شوند.

اگر نتوان چمدان را بطور خودکار و به کمک برچسب دیجیتالی که دارد اسکن و شناسایی کرد، آنگاه کار پردازش آنها باید بصورت دستی انجام شود که روندی کُند و وقت‌گیر است و همین تاخیر ممکن است باعث شود که چمدان شما به پروازتان نرسد.

این کارمند فرودگاه همچنین می‌گوید که باید برچسب‌های قدیمی را از چمدان‌ها حذف کرد؛ زیرا آنها نیز می‌توانند باعث ایجاد اشتباه در روند اسکن چمدان‌ها شوند

یک توصیه دیگر این رسانه ایرلندی به مخاطبانش این است که هرگز شیرینی مارزیپان (تهیه شده از خمیر بادام) را در جریان سفرهای هوایی در چمدان خود قرار ندهید.

زیرا چگالی این شیرینی بسیار شبیه به برخی مواد منفجره است و باعث می‌شود که زنگ خطر امنیتی فرودگاه به صدا درآید

 

منبع: یورونیوز

ارسال نظر