|

بادبان خورشیدی ناسا در فضا با موفقیت‌آمیز گسترده شد

بادبان خورشیدی ناسا در فضا با موفقیت‌آمیز گسترده شد

همانطور که در تصویر هنری ناسا از یک بادبان خورشیدی در مدار زمین مشاهده می‌شود، این فناوری نوآورانه پس از بیش از چهار ماه از پرتاب به فضا، با موفقیت به کار گرفته شده است.

به گزارش کن نیوز؛ سیستم بادبان خورشیدی کامپوزیت پیشرفته ناسا (ACS3) که در تاریخ 24 آوریل توسط راکت الکترون شرکت راکت لب به فضا پرتاب شد، در پایان ماه اوت به طور کامل مستقر گردید. تیم ماموریت در روز پنجشنبه، 29 آگوست، ساعت 1:33 بعد از ظهر به وقت شرقی (5:33 UTC) تأیید نمود که آزمایش سیستم بوم بالابر بادبان با موفقیت انجام شده است.

همان‌گونه که باد، حرکت یک قایق بادبانی را در دریا هدایت می‌کند، فشار فوتون‌های نور خورشید نیز می‌تواند بر روی بادبان‌های خورشیدی نیرو وارد کرده و آن‌ها را در فضا به حرکت درآورد. اگرچه فوتون‌ها جرم ندارند، اما هنگام برخورد با سطح بادبان، تکانه‌ای به آن منتقل می‌کنند. فضاپیمای حامل این بادبان به چهار دوربین مجهز است که قادر به ثبت تصاویر پانوراما از بادبان بازتابنده و سازه‌های پشتیبان آن هستند. انتظار می‌رود اولین تصاویر با کیفیت بالا در تاریخ 4 سپتامبر منتشر شود.

در هفته‌های آتی، تیم ماموریت به بررسی و ارزیابی عملکرد بادبان خورشیدی در محیط فضا خواهد پرداخت. با تنظیم مدار فضاپیما، دانشمندان قادر خواهند بود اطلاعات ارزشمندی در خصوص طراحی و اجرای ماموریت‌های فضایی آینده با استفاده از فناوری بادبان خورشیدی کسب کنند.

منبع: تکنا

ارسال نظر