|

رصد ۲۸۰۰ کهکشان برای دریافت سیگنالی از تمدن‌های پیشرفته!

رصد ۲۸۰۰ کهکشان برای دریافت سیگنالی از تمدن‌های پیشرفته!

محققان موسسه SETI و گروهی از دانشگاه‌های بین‌المللی با استفاده از آرایه وسیع مروچیسون (MWA) در استرالیا، مطالعه‌ای گسترده روی دو هزار و ۸۰۰ کهکشان دوردست برای یافتن نشانه‌هایی از تمدن‌های پیشرفته انجام دادند.

به گزارش کن نیوز؛ محققانی از مرکز تحقیقاتی SETI در برکلی، و مرکز بین‌المللی تحقیقات نجوم رادیویی اعلام کردند که مطالعه‌ای بزرگ برای یافتن نشانه‌هایی از «ابرتمدن‌های» پیشرفته انجام داده‌اند.

در این مطالعه که از آرایه وسیع مروچیسون، ام‌.دبلیو.ای در استرالیا بهره برده، به‌جای تمرکز بر کهکشان راه شیری، هزاران کهکشان به‌صورت همزمان برای جستجوی تکنوسیگنال‌ها مورد بررسی قرار گرفتند.

چنوا ترمبلی، یکی از محققان مؤسسه SETI گفت این کار یک گام بزرگ در تلاش‌ برای شناسایی سیگنال‌های تمدن‌های پیشرفته فرازمینی است.

تکنوسیگنال به هر نوع نشانه یا اثری که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم حاکی از وجود فن‌آوری پیشرفته‌ از سوی تمدن‌های فرازمینی باشد گفته می‌شود.

این نشانه‌ها می‌توانند شامل طیف وسیعی از پدیده‌ها باشند، مانند سیگنال‌های رادیویی، لیزری یا دیگر امواج الکترومغناطیسی که از طریق ابزارهای مصنوعی ایجاد شده‌اند، یا ساختارهای عظیم فضایی که از سوی یک تمدن پیشرفته ساخته شده‌اند.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر