|

آخرین گزارش بذرپاش از وزارت راه و شهرسازی در حوزه هوانوردی

آخرین گزارش بذرپاش از وزارت راه و شهرسازی در حوزه هوانوردی

بذرپاش: رشد ۵۷ درصدی ترانزیت و آغاز فاز دوم فرودگاه امام از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه حمل و نقل بود.

به گزارش کن نیوز؛  مهرداد بذرپاش در آیین تودیع و معارفه وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بخشی از تحقق هدف‌گذاری برای دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی به بخش مسکن و این وزارتخانه بستگی دارد. همچنین حوزه ترانزیت و کریدورها و فعال‌سازی اقتصاد کشور که یکی از ارکان مهم حمل و نقل است نیز به همین وزارتخانه ارتباط دارد و وزارت راه و شهرسازی یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به نام گذاری دولت چهاردهم به نام «وفاق ملی» خاطرنشان کرد: معاونان اینجانب از زمان آقای دکتر آخوندی، مهندس اسلامی، مرحوم قاسمی در مسئولیت های خود حضور داشتند و به این مسأله افتخار می کنم.

وی افزود: با توجه به اینکه همکاران ما در ایام مختلف سال مانند نوروز، حج و اربعین مشغول خدمت‌رسانی هستند، حمایت رئیس جمهوری ضامن پیشرفت کارها در بسیاری از امور است.

وزیر سابق راه و شهرسازی در ادامه گزارشی از اقدامات حوزه حمل و نقل ارائه و اظهار کرد: در بخش حمل و نقل کلان پروژه ایران راه در این بخش تعریف شد و مجموع پروژه های سخت افزاری و نرم افزاری ذیل کلان پروژه ایران راه اجرایی شد. در همین راستا رکورد ترانزیت در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۷ درصد رشد کرد و به ۱۷.۷ میلیون تن رسید.

بذرپاش با بیان اینکه عملیات ساخت فاز ۲ شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از محل استجازه رهبری آغاز شد که می تواند در دولت چهاردهم به بهره برداری برسد، گفت: در حوزه بنادر و دریانوردی نیز ظرفیت اسمی بنادر به ۲۹۶ میلیون تن و ظرفیت کانتینری به ۷۰۰ هزار TEU افزایش یافت. همچنین احیای خلیج گرگان، لایروبی کانال آشوراده و توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در راستای سیاست های ابلاغی رهبری انجام شد.

وی در ادامه به برگزاری کمیسیون های مشترک با کشورهای سوریه، امارات، ترکیه و آذربایجان اشاره کرد و افزود: در این دوره ستاد مراکز لجستیک کشور و ستاد ملی ترانزیت تعیین تکلیف شدند و دبیرخانه این ستادها در وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

بذرپاش در پایان از همه همکاران و دست اندرکاران حوزه های مسکن و حمل و نقل در دوره مسئولیتش در وزارت راه و شهرسازی تشکر و قدردانی کرد. 

منبع: ایسنا

ارسال نظر