|

هواپیماهای دوزیست + فیلم

این کلاس از هواپیماها که برای اولین بار توسط بریتانیا در سال 1918 با ارائه طرحی با نام «Vickers Viking»، ارائه شد، در حالت کلی به هواپیماهایی گفته می شود که از توانایی نشستن و برخاستن بر روی سطوح خشکی و آبی برخوردار هستند؛ از همین رو به آن ها هواپیماهای «دوزیست» (Amphibious) نیز گفته می شود.

به گزارش کن نیوز؛ هنگامی که این هواپیماها را به صورت جزئی تر بررسی کنیم، به کلاس هواپیماهای دریایی (Seaplanes) در دوسته قایق های پرنده (Flying Boats) و هواپیماهای شناور (Floatplanes) می رسیم که به چرخ های جمع شونده (Retractable Gears) - جهت عملیات در محیط های خشکی - مجهز هستند.

به واسطه مانوردهی قابل توجه، اضافه کردن برد و وزن عملیاتی که برای آن ها تعریف و در نظر گرفته می شود، از هواپیماهایی که تنها توانایی نشست و برخاست بر روی خشکی یا آب را دارند، در رسیدن به توانایی انجام برخی از ماموریت های خاص مانند اطفاء حریق، که بسیار اقتصادی تر و پر بازده تر هستند، می توان استفاده کرد.

شایان ذکر است که برخی از مدل های خاص این کلاس، به صفحاتی اسکی مانند جهت انجام ماموریت در محیط های برفی و یخبندان مجهز هستند که به افزایش هر چه بیشتر توان عملیاتی هواپیما می انجامد.

تدوین: فرزین امیراحمدی

 

حجم ویدیو: 32.56M | مدت زمان ویدیو: 00:00:19

ارسال نظر