|

فرودگاه گیلان به پیشرفته ترین دستگاههای کمک ناوبری مجهز شد

فرودگاه گیلان به پیشرفته ترین دستگاههای کمک ناوبری مجهز شد

مدیر کل فرودگاه گیلان بیان کرد: فرودگاه سردار جنگل رشت طی دولت سیزدهم به منظور ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری به پیشرفته ترین دستگاههای کمک ناوبری شده است که عمده آن در قالب مصوبات سفر استانی رئیس جمهور شهید به انجام رسید.

به گزارش کن نیوز؛ سید محسن میرحسینی روز شنبه  گفت: طبق مصوبه سفر رییس جمهور شهید در سال ۱۴۰۰ به استان گیلان، هشت و نیم هکتار اراضی طرح توسعه فرودگاه سردار جنگل با پرداخت حق پذیره آستان قدس با اعتباری بیش از ۳۰۵ میلیارد ریال خریداری شد.

وی عنوان کرد: اکنون نیز پروژه استریپ سازی و زهکشی آبهای سطحی هم با ارزش تقریبی سه هزار میلیارد ریال به منظور استاندارد سازی سطوح پروازی در حال اجراست.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای سرمایه گذاری که در فرودگاه سردار جنگل رشت وجود دارد و تنها فرودگاه گیلان و از فرودگاههای ممتاز کشور به لحاظ دسترسی شهری است؛ قرار گرفتن در مجاورت منطقه آزاد انزلی و دسترسی مناسب و مقرون به صرفه به مسیرهای هوایی کشورهای حوزه CIS موقعیت ویژه ای را برای این فرودگاه رقم زده است.

مدیر کل فرودگاه گیلان اضافه کرد: علاوه بر این موارد موقعیت راهبردی فرودگاه سردار جنگل در قرار گرفتن در کریدور شمال - جنوب و دمای مناسب و پایین تر بودن از سطح آبهای آزاد امکان انتقال بارهوایی (کارگو) را از این فرودگاه نسبت به کل فرودگاههای کشور بسیار سهل‌تر و به صرفه‌تر کرده است.

میرحسینی از انجام مطالعات بهسازی و توسعه ظرفیت پارکینگ هواپیما در این فرودگاه خبر داد افزود: طبق رایزنی‌ها و پیگیری‌های متعددی که برای تاسیس ایرلاین بومی در استان صورت گرفت بزودی با شروع فعالیت این شرکت هواپیمایی در فرودگاه سردار جنگل رشت، رونق چشمگیری در زمینه پروازهای مسافری و باری شاهد خواهیم بود.

وی از راه اندازی هاب تعمیرات موتور هواپیما در فرودگاه رشت توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک با احداث سایت گمرک و کارگو از طریق بخش خصوصی در این فرودگاه و برقراری پروازهای باری صادرات محصولات کشاورزی از گیلان به مناطق دیگر به خصوص کشورهای همسایه رونق می گیرد.

وی تصریح کرد: زمینی به مساحت ۳۸ هزار متر مربع در ضلع شرقی فرودگاه در مجاورت جاده رشت به انزلی هم از فرصتهای سرمایه گذاری بسیار مناسب این فرودگاه است که امکان ورود برای بخش خصوصی را فراهم کرده است و تا کنون پیشنهاداتی در این زمینه به این فرودگاه ارسال شده است که با توجه به ظرفیت موجود این زمین، می توان نمونه ممتازی از شهر فرودگاهی در آن احداث کرد.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد و از لحاظ دسترسی شهری در رشت واقع شده و بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتازی به لحاظ قرارگیری در حاشیه دریای کاسپین و مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) است؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی واقع شده و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر