|

پای بوئینگ پای انسان را به مریخ باز می‌کند؟

پای بوئینگ پای انسان را به مریخ باز می‌کند؟

بوئینگ آماده است تا سرانجام امروز به ستاره فضایی تبدیل شود. امروز مأموریت طولانی مدت این شرکت برای پرتاب استارلاینر آماده می شود.

به گزارش کن نیوز؛ Starliner چندبار تا با مشکلاتی مواجه شد و در آخرین تلاش ساعاتی قبل از پرتاب به دلیل نگرانی هایی بابت ایمنی آن، پرتاب لغو شد. این مشکل حالا حل شده است اما مهندسان از آن زمان به نشت هلیوم پی برده اند.

پس از بررسی بیشتر، تصمیم گرفته شد که این ماموریت می تواند ادامه یابد. استیو استیچ، مدیر برنامه خدمه تجاری ناسا، گفت: «اگر نرخ نشت حتی تا ۱۰۰ برابر افزایش یابد، می‌توانیم با این نشت مقابله کنیم. دو فضانورد ناسا سوار بر Starliner به سمت ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) خواهند رفت.

یکی از این فضانوردان فرمانده بوچ ویلمور، ۶۱ ساله، کاپیتان بازنشسته نیروی دریایی است که از اولین ماموریت فضایی خود در سال ۲۰۰۹، حدود ۱۷۸ روز در فضا بوده است. دومین نفر نیز خلبان سونی ویلیامز، ۵۸ ساله، یک خلبان آزمایشی سابق نیروی دریایی با تجربه پرواز بر روی ۳۰ هواپیمای مختلف است.

آنها حدود یک هفته را در ایستگاه فضایی بین المللی سپری خواهند کرد. اما بوئینگ امیدوار است این فضاپیما در نهایت انسان را به مریخ منتقل کند. این غول هوافضا مدت‌هاست که در برنامه فضاپیمای انسانی ناسا مشارکت داشته و بیش از ۴ میلیارد دلار برای توسعه و پرواز استارلاینر در سال ۲۰۱۴ دریافت کرده است.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر