|

پیشرفت چشمگیر چین در ساخت پهپاد

پیشرفت چشمگیر چین در ساخت پهپاد

صنعت پهپاد چین طی نیمه نخست سال جاری میلادی با جهش شدید ثبت تعداد وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) جدید، رشدی سریع را تجربه کرده است.

به گزارش کن نیوز؛ «سونگ جیونگ» رئیس «سازمان هوانوردی غیرنظامی» در کنفرانس خبری که چهارشنبه 10 جولای (20 تیر) برگزار شد، گفت حدود 608 هزار پهپاد طی 6 ماه نخست 2024 به ثبت رسید که از تعداد ثبت شده در پایان سال گذشته یک رشد 48 درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: مجموع زمان پرواز پهپادها به حدود 9.82 میلیون ساعت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 134 هزار ساعت افزایش را نشان می‌دهد.

سونگ تاکید کرد: این داده‌ها حاکی از آن است که اقتصاد کم ارتفاع چین وارد مرحله توسعه سریع شده است.

به گفته رئیس سازمان هوانوردی غیرنظامی، این نهاد بیش از پیش استانداردهای فنی در صنعت پهپاد را بهینه خواهد کرد و نهادهای محلی را در جهت بهبود برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت و کاربرد پهپادها راهنمایی می‌کند.

سونگ جیونگ ادامه داد: همچنین تلاش‌هایی برای ارتقای قابلیت‌های ارتباطی، ناوبری و نظارت پهپادهای کم ارتفاع و ایجاد قوانین عملیات ایمنی و سیاست‌های نظارتی برای فعالیت‌های مختلف پرواز انجام خواهد شد.

این اقتصاد کم ارتفاعِ رو به رشد که نوآوری فناورانه به آن جهش بخشیده، در حال تجربه رشدی سریع در چین است.

گزارش یک موسسه پژوهشی زیر نظر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین نشان داده که ارزش صنعت پهپاد در سال 2023 به 505.95 میلیارد یوان (70.92 میلیارد دلار) رسیده و پیش بینی می‌شود تا سال 2026 از یک تریلیون یوان عبور کند.

 

منبع: criفارسی

ارسال نظر