|

احیای جهشی صنعت هوانوردی چین در سفرهای بین‌المللی طی نیمه نخست 2024

احیای جهشی صنعت هوانوردی چین در سفرهای بین‌المللی طی نیمه نخست 2024

تازه‌ترین داده‌های «سازمان هوانوردی غیرنظامی چین» (CAAC) که روز جمعه منتشر شد نشان می‌دهد بخش هوانوردی چین طی 6 ماه نخست سال جاری میلادی حدود 350 میلیون سفر مسافری را به ثبت رسانده که نشان دهنده یک جهش 23.5 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش کن نیوز؛ این داده‌ها حاکی از آن است که از کل این سفرها، مسیرهای داخلی 320 میلیون سفر مسافری را به ثبت رساندند که نسبت به مدت مشابه سال 2023 یک رشد 16.4 درصدی را نشان می‌دهد؛ در مسیرهای بین‌المللی نیز بیش از 29.67 میلیون سفر به ثبت رسید که در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته یک جهش چشمگیر 254.4 درصدی را نشان می‌دهد.

داده‌های CAAC همچنین نشان می‌دهد حجم حمل و نقل بار بازار هوانوردی غیرنظامی در این دوره از 4.17 میلیون تُن فراتر رفته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از یک افزایش 27.4 درصدی است. حمل و نقل بار در مسیرهای داخلی و مسیرهای بین‌المللی هم به ترتیب 23.2 درصد و 34.3 درصد در مقایسه با 6 ماه نخست 2023 رشد داشته است.

اوایل ماه جاری میلادی نهاد مسئول امور مهاجرتی چین اعلام کرد به دنبال اجرای تدابیر تسهیل سفر از اول ژانویه، سفر مسافران خارجی طی نیمه نخست امسال رشد داشته است.

این تدابیر برای تسهیل ورود اتباع خارجی به چین برای تجارت، تحصیل و گردشگری است و شامل توسعه سیاست‌های بدون ویزا، کاهش الزامات درخواست ویزا و آسان کردن رویه‌هاست.

«شو چینگ» نائب رئیس دپارتمان حمل و نقل CAAC پیش بینی کرد جابجایی مسافران داخلی در نیمه دوم سال جاری میلادی به رشد خود ادامه دهد و سفر مسافران بین‌المللی نیز بیش از پیش احیاء شود.

وی افزود: انتظار داریم امسال شاخص‌های اصلی بازار حمل و نقل هوانوردی غیرنظامی به سطوح جدیدی برسد.

ارسال نظر