|

شرکتی که آرزوی پرواز را برای افراد توانخواه برآورده می‌کند

شرکتی که آرزوی پرواز را برای افراد توانخواه برآورده می‌کند

یک شرکت فعال در حوزه هوانوردی در کشور ایالات متحده در اقدامی تحسین برانگیز مشتاقان پرواز که به علت معلولیت محدویت‎‌هایی برای خلبان شدن دارند را مورد حمایت قرار داده است.

به گزارش کن نیوز؛ شوق پرواز و تبدیل شدن یک خلبان خبره از جمله آرزوهایی است که از دوران کودکی بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند. اما گاهی برخی از محدودیت ها از جمله معلولیت جسمانی می تواند مانعی بزرگ بر سر دست یافتن به این آرزو باشد.

یک شرکت فعال در حوزه هوانوردی به نام « Able Flight» در ایالات متحده توانسته است با استفاده از علوم و فنون پیشرفته بستری را برای افراد معلول علاقمند به پرواز را فراهم کند تا بتوانند پرواز را تجربه کنند.

آنچه در ادامه می خوانید بخشی از تجربه این افراد (معلولان) از خدمات دریافتی شرکت Able Flight است:

پروازی به شیرینی یک لبخند

یان آزردو با لبخندی بر لب، خاطره‌ی فرود اخیر خود با هواپیمای سبک اسپرت واشون رنجر را در چارچوب برنامه شرکت « Able Flight» در دانشگاه کاربوندیل جنوبی تعریف می‌کند. این فرود انفرادی در فرودگاه ایلینوی جنوبی، نقطه‌ای عطف در مسیر او بود.

آزردو پنج سال پیش، در ۴ ژوئیه ۲۰۱۹،  در یک حادثه چتربازی دچار سانحه شد. سقوط با سرعت ۷۰ مایل در ساعت و جهش از ارتفاع ۶۷ فوت، او را به دو ماه کما و ۹ ماه بستری در بیمارستان کشاند. اما عزم و اراده‌ی آزردو در دوران نقاهت و توانبخشی، او را به مدرسه هوانوردی SIU و این موفقیت جدید هدایت کرد.

آزردو که اهل رینگ‌وود، نیوجرسی است، درباره‌ی فرود خود با واشون رنجر می‌گوید: «به آن فرود نگاه می‌کنی و با خودت فکر می‌کنی، "دوباره اینجا هستم. این همان وضعیتی است که نزدیک بود مرا بکشد. آیا می‌توانم این کار را به درستی انجام دهم؟" و من انجامش دادم! تا به حال هشت بار موفق شده‌ام به سلامت فرود بیایم و در تمرینی که سال‌ها پیش تقریباً مرا به کام مرگ کشاند، سربلند بیرون بیایم.»

آزردو یکی از پنج دانشجوی SIU Carbondale است که از اواخر ماه مه در برنامه Able Flight شرکت کرده است. این برنامه‌ی غیرانتفاعی ملی، افراد دارای معلولیت را برای تبدیل شدن به خلبانان واجد شرایط پرواز با هواپیماهای ورزشی سبک آموزش می‌دهد. دانشجویان از طریق Able Flight بورسیه دریافت می‌کنند و در خوابگاه‌های دانشگاه اقامت دارند. انتظار می‌رود تمرین آزردو، ناتالیا میراشنیچنکا، جیک سیمونز، اندرو داگنیو و جردن اسپراگ در این هفته به پایان برسد.

میراشنیچنکا، شهروندی از بلاروس که اکنون در شهر نیویورک زندگی می‌کند، سابقه‌ی حضور در مسابقات پارالمپیک در رشته‌ی ۵۰ متر پروانه و همچنین عضویت در تیم شنای زنان کالج باروخ را دارد. او که در امور مالی کار می‌کند، پس از آنکه مربی خصوصی پرواز در حین یک درس به او گفت که به احتمال زیاد هرگز نمی‌تواند خلبان شود، با Able Flight آشنا شد.

او می‌گوید: «تمام کسانی که در این برنامه مشارکت دارند و پرواز ایمن هواپیما را برای ما امکان‌پذیر می‌کنند، فوق‌العاده تاثیرگذار هستند. بعد از شروع آموزش، متوجه شدم که تلاش زیادی برای ایجاد این فرصت برای یادگیری ایمن پرواز با هواپیما انجام می‌شود. وجود چنین برنامه‌ای یک معجزه است.»

میراشنیچنکا که قبلاً چتربازی را تجربه کرده بود، می‌گوید: «من همیشه عاشق ارتفاعات بوده‌ام. بعد از اتمام برنامه، در حال بررسی ادامه‌ی پرواز هستم.»

جردن اسپراگ که اهل فورت وین، ایندیانا است، در سال ۲۰۲۳ از دبیرستان فارغ التحصیل شد و سابقه‌ی خانوادگی در خلبانی دارد. او در حال گذراندن دوره خلبانی خصوصی و یادگیری اصول اولیه پرواز بود که از این برنامه مطلع شد.

او می‌گوید: «این یک برنامه شگفت‌انگیز است، به خصوص برای افراد دارای معلولیت که ممکن است مجوز پزشکی لازم را دریافت نکنند یا فرصتی برای دنبال کردن رویای خود نداشته باشند.»

"این یک دوره بسیار هیجان‌انگیز است. این شرایط به من اجازه داده است کارهایی را انجام دهم که هرگز فکر نمی‌کردم انجام دهم. وقتی در هواپیما هستی، احساسی داری که به سادگی غیرقابل تصور است. من عاشق این حس هستم."

برای اندرو داگنیو که اهل ساوث بند، ایندیانا است، هوانوردی نیز در خانواده او سابقه دارد. پدر، عمو و پدربزرگش همگی خلبان هستند. داگنو در ۱۹ می با مدرک

منبع:thesouthern

ترجمه:فائزه امین پویا

 

 

 

ارسال نظر