|

ایر کانادا به دلیل نقض قوانین پروازی ۲۵۰ هزار دلار جریمه شد

ایر کانادا به دلیل نقض قوانین پروازی ۲۵۰ هزار دلار جریمه شد

وزارت حمل و نقل آمریکا با صدور حکمی، شرکت ایر کانادا را به دلیل انجام پروازهای غیرمجاز در منطقه‌ای که برای شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی ممنوع بود، 250 هزار دلار جریمه کرد. این در حالی بود که ایرکانادا با وجود اطلاع از ممنوعیت، به انجام پروازهای خود ادامه داده است.

به گزارش کن نیوز؛ وزارت حمل و نقل ایالات متحده (DOT) شرکت هواپیمایی ایر کانادا را به دلیل نقض قوانین پروازی جریمه سنگینی کرده است. این شرکت به دلیل انجام پروازهایی که با کد خطوط هوایی یونایتد در مناطق ممنوعه برای شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی انجام شده، مبلغ ۲۵۰ هزار دلار جریمه شده است.

این تخلفات در بازه زمانی اکتبر ۲۰۲۲ تا ژانویه ۲۰۲۳ و در مسیر امارات متحده عربی به کانادا رخ داده است. در این دوره، اداره فدرال هوانوردی آمریکا (FAA) پروازهای شرکت‌های آمریکایی در این منطقه را ممنوع کرده بود.

تحقیقات نشان می‌دهد که ایر کانادا حتی پس از اطلاع از این ممنوعیت و آغاز تحقیقات، همچنان به انجام این پروازها ادامه داده است. این اقدام، نقض آشکار شرایط عملیاتی شرکت و حمل و نقل هوایی غیرمجاز محسوب می‌شود.

در پی این تخلفات، وزارت حمل و نقل آمریکا علاوه بر جریمه، از ایر کانادا خواسته است تا هرگونه تخلف مشابه را در آینده متوقف کند.

منبع: aviation24.be

ترجمه: فائزه امین پویا

ارسال نظر