|

دومینوی انفجار قوطی‌های نوشابه در پرواز!

دومینوی انفجار قوطی‌های نوشابه در پرواز!

شرکت هواپیمایی ساوت وست در حال بررسی علت انفجار قوطی‌های نوشابه در پروازهای خود است که منجر به جراحت ۲۰ تن از خدمه این شرکت شده است.

به گزارش کن نیوز؛ شرکت هواپیمایی ساوت وست با چالشی غیرمنتظره روبرو شده است و آن انفجار قوطی‌های نوشابه در داخل پروازها که منجر به جراحت ۲۰ تن از خدمه این شرکت شده است.

گفتنی است گرمای بی‌سابقه تابستان امسال، به ویژه در فرودگاه‌هایی مانند لاس وگاس و فینیکس که شرکت هواپیمایی ساوت وست در آنها حضور گسترده‌ای دارد، باعث می‌شود نوشیدنی‌ها قبل از بارگیری در هواپیما گرم شوند.

تفاوت فشار بین داخل و خارج هواپیما در حین پرواز می‌تواند باعث افزایش فشار داخل قوطی‌های نوشابه شود. در برخی موارد، این افزایش فشار منجر به انفجار قوطی و پرتاب قطعات آن به سمت خدمه و مسافران می‌شود.

متعاقب این حوادث غیرمترقبه، ساوت وست برای جلوگیری از تکرار آنها، تدابیری اتخاذ کرد. برای مثال با اندازه‌گیری دمای قوطی‌ها که پرسنل زمینی موظف به اندازه‌گیری دمای قوطی‌های نوشابه قبل از بارگیری در هواپیما شدند و یا با عدم باز کردن قوطی‌های معیوب که مهمانداران هواپیما موظف به عدم باز کردن قوطی‌هایی هستند که تغییر شکل داده‌اند یا دندانه‌دار به نظر می‌رسند.

انفجار قوطی نوشابه در پروازها سابقه‌ زیادی دارد و به دلیل تغییر فشار داخل هواپیما رخ می‌دهد. با این حال، امسال این مشکل به طور قابل توجهی برای ساوت وست افزایش یافته است.

منبع:simpleflying

ترجمه:فائزه امین پویا

ارسال نظر