|

چالش رادارهای تایوان با هواپیماهای جنگی چین

چالش رادارهای تایوان با هواپیماهای جنگی چین

چالش رادارهای تایوان با چین ادامه دارد به طوریکه روز شنبه تعداد دیگری از هواپیماها و کشتی‌های جنگی چین اطراف این جزیره ماموریت انجام دادند.

به گزارش کن نیوز؛ وزارت دفاع تایوان غروب شنبه به وقت تهران از شناسایی تعداد دیگری از هواپیما و کشتی های نظامی چین اطراف این جزیره خبر داد.وزارت دفاع تایوان در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که 38 هواپیما و 12 کشتی جنگی چین را که اطراف تایوان فعالیت می‌کردند تا ساعت 6 صبح امروز توسط ردارهای فعال منطقه شناسایی شدند.

بر اساس این گزارش، 32 فروند از این هواپیماها از خط میانه تنگه تایوان عبور کردند و وارد منطقه پدافند شمالی، مرکزی، جنوب غربی و شرقی تایوان شدند.تایوان از سال 1949 توسط دولت محلی خود خوانده اداره می‌شود که هیچگاه از سوی دولت پکن مورد تایید نبوده است.چین، تایوان را بخشی از سرزمین اصلی خود می‌داند و همواره اعلام کرده است که این جزیره از طریق مسالمت آمیز یا با نیروی قهری به این کشور ملحق خواهد شد.جنگنده‌های چین بارها رادارها و نیروی هوایی تایوان را به چالش کشیده‌اند.

تایوان با استقرار نوع جدیدی از رادارهای پیشرفته سه بعدی بر خودرو، قابلیت‌های دفاعی ساحلی خود را برای مقابله با جنگنده‌ها و بالگردهای چین تقویت کرده است.رادارهای ساحلی متحرک مجهز به سامانه‌های چرخشی هستند که رادارهای سه بعدی نامیده شده است. فناوری رادار سه بعدی قابلیت‌های نظارت جامعی را فراهم و امکان شناسایی و ردیابی دقیق تهدیدات هوایی و دریایی را فراهم می‌کند.

این وزارتخانه از‌آماده باش یگان‌های موشکی و هوایی و رصد کامل اوضاع خبر داده است.

منبع: فارس نیوز

ارسال نظر