|

احتمال لغو پروازهای ایرکانادا از روز جمعه به دلیل اعتصاب خلبانان

 احتمال لغو پروازهای ایرکانادا از روز جمعه به دلیل اعتصاب خلبانان

شرکت هواپیمایی ایرکانادا اعلام کرد در صورت عدم توافق با انجمن خلبانان خطوط هوایی (ALPA) تا ضرب‌الاجل اعتصاب، خود را برای یک تعطیلی اجباری آماده می‌کند.

به گزارش کن نیوز؛ اگر اعتصاب شروع شود، ایرکانادا به تدریج پروازها را کم می‌کند و تا روز چهارشنبه ممکن است همه پروازهای این شرکت لغو شود. این موضوع باعث تأثیرگذاری بر بیش از ۱۱۰ هزار مسافر در روز خواهد شد.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که پروازهای منطقه‌ای ایر کانادا اکسپرس همچنان برقرار خواهند بود. اما این پروازها تنها ۲۰ درصد از مسافران روزانه ما را تشکیل می‌دهند و معمولاً به پروازهای بزرگ‌تر متصل می‌شوند.

ایرکانادا هشدار داده است که لغو پروازها ممکن است از روز جمعه شروع شود. حتی ممکن است برخی پروازها به مقاصد گرمسیری که هفته‌ای یک یا دو بار انجام می‌شوند، زودتر از موعد لغو شوند تا مسافران سرگردان نشوند.

ایرکانادا کارگو نیز به شرکت‌های حمل‌ونقل اطلاع داده است که از روزهای آینده، برخی اقلام خاص مانند حیوانات زنده یا محموله‌های فاسد شدنی را به طور موقت نخواهد پذیرفت.

با توجه به اینکه مذاکرات ایرکانادا با اتحادیه خلبانان به بن‌بست خورده، احتمال لغو پروازها و اختلال در برنامه‌های سفر مسافران افزایش یافته است.

مایکل روسو، مدیرعامل ایرکانادا، با ابراز تأسف از این اتفاق، گفت: «ما متوجه هستیم که لغو پروازها برای مسافران ما ناراحت‌کننده است، اما متأسفانه این تنها راهی است که در شرایط فعلی می‌توانیم برای مدیریت بهتر اوضاع انجام دهیم.»

اتحادیه خلبانان ایرکانادا (ALPA) از شرکت هواپیمایی ایرکانادا درخواست نموده است تا به میز مذاکره بازگردد. شارلن هادی، رئیس شورای اجرایی ارشد ALPA ایرکانادا، در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «به جای تهدید خلبانانی که روزانه با تلاش و مهارت خود ایمنی مسافران را تأمین می‌کنند، ایرکانادا می‌بایست به جای تهدید، با ارائه پیشنهادات جدی‌تر، به مذاکرات سازنده بپیوندد.

مطابق مقررات شرکت هواپیمایی ایرکانادا، مسافرانی که پرواز آن‌ها لغو شده است، واجد شرایط دریافت بازپرداخت کامل هزینه بلیت خواهند بود. این بازپرداخت از طریق سامانه‌های آنلاین قابل انجام است. با این حال، بر اساس قوانین حفاظت از مسافران هوایی کانادا، این شرکت مکلف به پرداخت غرامت بابت هزینه‌های جانبی نظیر اقامت در هتل یا وعده‌های غذایی نمی‌باشد.

این شرکت همچنین با سایر شرکت‌های حمل‌ونقل برای پرواز مسافران خود ترتیب داده است، اما انتظار می‌رود صندلی‌ها محدود باشد.

ایرکانادا و اتحادیه خلبانان (ALPA) بیش از یک سال است که برای تمدید قرارداد کار جمعی در حال مذاکره هستند. ALPA نماینده بیش از ۵۲۰۰ خلبان در ایرکانادا و ایرکانادا روژ است.

منبع: thestar

ترجمه: فائزه امین پویا

 

 

ارسال نظر