مسافر ایر کانادا که نوشیدنی روی لپتاپش ریخته شد غرامت دریافت نکرد!
خطوط هوایی ایر کانادا (AC) درخواست غرامت مسافری را که نوشیدنی توسط مهماندار روی لپتاپش ریخته شده بود، رد کرد.
به گزارش کن نیوز؛ این اتفاق، ایر کانادا را به لیست رو به رشدی از ایرلاینهای آمریکای شمالی اضافه میکند که از پذیرش مسئولیت برای خسارات وارده به وسایل الکترونیکی شخصی ناشی از سهلانگاری خدمه خودداری میکنند.
مهماندار ایر کانادا حادثه را ثبت کرد و از مسافر خواست تا از طریق وبسایت ایر کانادا درخواست غرامت کند.
با وجود این تایید، ایر کانادا علیرغم پیگیریهای مکرر مسافر، به نام PYOK شناخته میشود، تقریباً یک سال پاسخگویی خود را به تعویق انداخت.
پاسخ نهایی ایر کانادا با استناد به مقررات تعرفهای، مسئولیت را رد کرد:
«در حالی که با شرایط شما همدردی میکنیم، متأسفانه نمیتوانیم درخواست شما را بررسی کنیم. تمام سفرهای هوایی تحت قوانین تعرفهای اداره میشوند و این قوانین مسئولیت ایرلاین را در قبال بار کابین یا سایر وسایلی که تحت مراقبت و کنترل مسافر تلقی میشوند، رد میکند.»
این موضع با مقررات تعرفهای خود ایر کانادا در تضاد است، که نشان میدهد ایرلاین باید مسئولیت خسارتی را که ناشی از سهلانگاری آنها است، بپذیرد.
با این وجود، این شرکت هواپیمایی همچنان بر سیاست کلی خود مبنی بر عدم پذیرش مسئولیت در قبال آسیب به تجهیزات الکترونیکی، جواهرات، آثار هنری، اسناد تجاری و سایر اشیاء با ارزش، صرف نظر از چگونگی وقوع خسارت، پافشاری میکند.
منبع:aviationa2z
ترجمه: فائزه امین پویا
ارسال نظر