|

اشغال بیش از ۶۰ درصد در هواپیماها تخلف بوده و جای چانه‌زنی ندارد

اشغال بیش از ۶۰ درصد در هواپیماها تخلف بوده و جای چانه‌زنی ندارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: درخصوص سفرهای نوروزی وزارت راه و شهرسازی تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود.

محمد اسلامی عضو کابینه دولت دوازدهم در مورد بحث قرنطینه در فرودگاه‌ها که گفته می‌شود این مساله رعایت نمی‌شود، تاکید کرد: در پروتکلی که وزارت بهداشت برای سازمان هواپیمایی ابلاغ کرده است، باید گواهی تست منفی کرونا با اعتبار حداکثر ۷۲ ساعت ارائه شود. به این شکل مسافران از کشورهای خارجی می‌توانند به ایران آمده و اگر این تست نباشد نه به آن‌ها بلیت داده شده و نه اجازه سوار شدن داده می‌شود.

وی افزود:‌ از ابتدای آذرماه سفر از ۱۲ کشور از جمله انگلیس ممنوع بوده و به هیچ شکل نمی‌توانند به ایران سفر کنند و پذیرشی نخواهد بود. در بحث تست‌های تقلبی شناسایی آن برعهده وزارت بهداشت است که آن‌ها وقتی مسافران می‌آیند اگر به یک تست شک کنند در فرودگاه دوباره تست خواهند گرفت.

اسلامی گفت: نکته مهم برای مجموعه وزارت راه و شهرسازی این است که در مسیرهای داخلی چه با اتوبوس و چه با هواپیما و قطار اگر تست کرونا مثبت بوده و در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده باشد به این افراد بلیت فروخته نشده و اجازه سوار شدن به آن‌ها داده نمی‌شود. این پروتکل الزام‌آور است و باید اجرا شود و با کسانی که کوتاهی کنند برخورد خواهد شد.

وی در پایان گفت: در هواپیماها هم همان‌طور که مصوب شده است اگر درصد اشغال بیش از ۶۰ درصد باشد تخلف به حساب آمده و در این مورد همان طور که در جریان هستید با چندین شرکت هواپیمایی متخلف برخورد شده است. برخوردها جدی است و به هیچ عنوان جای چانه‌زنی ندارد.

ارسال نظر