|

حادثه برای جت استار

بررسی دلایل خرابی دو موتور بویینگ ۷۸۷ خطوط هوایی جت‌استار

بررسی دلایل خرابی دو موتور بویینگ ۷۸۷ خطوط هوایی جت‌استار

در ۲۹ مارچ یک دریم‌لاینر خطوط هوایی جت‌استار هر دو موتور خود را از دست داد، بازرسان ایمنی ژاپن با جدییت به دنبال پیدا کردن دلایل این اتفاق هستند و در این راه از هیئت ایمنی حمل و نقل استرالیا نیز کمک خواهند گرفت.

در ۲۹ مارچ یک دریم‌لاینر خطوط هوایی جت‌استار هر دو موتور خود را از دست داد، بازرسان ایمنی ژاپن با جدییت به دنبال پیدا کردن دلایل این اتفاق هستند و در این راه از هیئت ایمنی حمل و نقل استرالیا نیز کمک خواهند گرفت.

این اتفاق در ارتفاع حدود ۱۵۰۰۰ پایی در حین تقرب به فرودگاه کانسای در شهر اوزاکا، ژاپن رویداد.

ابتدا آلات دقیق موتور شماره ۲ اخطار کاهش پیشرانش را نمایش می‌دهند و سپس آلات دقیق موتور شماره یک نیز  به دلایل نامعلومی همین اخطار را می‌دهند پس‌از این اخطارها آلات دقیق موتورها به ترتیب اخطار خرابی موتور را ارسال کرده اند.

با اعلام سخنگوی خطوط هوایی جت‌استار هواپیما مشکل خاصی برای فرود نداشته و حتی خلبان پرواز وضعیت اضطراری اعلام نکرده و برای فرود سریعتر هم درخواست نداده‌‌است  چراکه موتورها به کار خود ادامه می‌دادند و خلبانان فقط تا زمان فرود دستورالعمل‌های مورد نیاز را پیگیری کرده‌اند.

مهندسان فنی شرکت برای حل مشکلات بوجود آمده با کارشناسان بویینگ و جنرال الکتریک همکاری خواهند کرد.

به تازگی تعداد زیادی از بویینگ‌های ۷۸۷ بصورت سریالی با خرابی موتور مواجه شده‌اند که علت اصلی آن موتورهای رولزرویس ترنت ۱۰۰۰ اعلام شده اما موتورهای دریم لاینر جت استار از نوع جنرال الکتریک بوده‌است.

هفته گذشته هم هواپیمایی سنگاپور اعلام کرد که ۲ دو فروند از دریم لاینرهای خود را به دلیل مشکل در تیغه‌های موتور رولزرویس ترنت ۱۰۰۰ زمینگیر کرده است.

مترجم: سید امیرحسین موسوی مقدم

ارسال نظر