|

معمای حل نشده سقوط هواپیمای ایرفرانس در کوه‌های گوادلوپ + تصاویر

معمای حل نشده سقوط هواپیمای ایرفرانس در کوه‌های گوادلوپ + تصاویر

سقوط غم‌انگیز یک فروند هواپیمای ایرفرانس در سال ۱۹۶۲ جان ۱۱3 نفر را در اطراف دریای کارائیب گرفت. این هواپیما از نوع بوئینگ ۷۰۷ سری ۳۲۸ در مسیر پرواز از پاریس به سانتیاگو، شیلی، در هنگام نزدیک شدن به فرودگاه «پوینت-آ-پیتر» در گوادلوپ دچار سانحه شد.

به گزارش کن نیوز؛ با سقوط این هواپیما به دامنه کوه، وحشت بر این جزیره حاکم شد. علت دقیق این سانحه هنوز ناشناخته است، اما گمان می‌رود که شرایط نامساعد جوی و فقدان اطلاعات کافی از جمله عوامل مؤثر در این سانحه بوده باشند.

IMG_20240622_184217_585

حادثه‌ای در میان سکوت اطلاعات

این سانحه هوایی در رتبه یازدهم مرگبارترین سوانح هوایی هواپیماهای بوئینگ ۷۰۷ سری ۳۲۸ قرار دارد، اما جزئیات دقیقی از آن در دسترس نیست. در آن زمان، استفاده از جعبه‌های سیاه که record اطلاعات پرواز را ضبط می‌کنند، در هواپیماهای تجاری هنوز به طور گسترده رایج نشده بود.

IMG_20240622_184216_700

شرایط دشوار فرود

فرودگاه پوینت-آ-پیتر که در میان کوه‌ها محصور شده است، حتی در شرایط آب و هوایی مساعد نیز به فرود با شیب تند نیاز دارد. اما در روز سانحه، رعد و برق و ابرهای کم ارتفاع بر فراز منطقه حاکم بود.

رعد و برق باعث اختلال در عملکرد مسیریاب (ADF) هواپیما شد و به انحراف آن به میزان ۹٫۳ مایل از مسیر اصلی خود منجر گردید. این سانحه در تپه دوس دآن در ارتفاع حدود ۱۴۰۰ فوت رخ داد.

تهیه و ترجمه: کن نیوز

 

منبع: metro.co

ارسال نظر