چرا در سانحه شب گذشته دلتا تلفات حداقل بود؟ +تصاویر

هواپیمای CRJ تلاش کرده روی باند ۲۳ فرود بیاید، بنابراین باد جانبی دقیقاً در حد مجاز یا حتی فراتر از آن بود، بهویژه گزارشهایی از وزشهای ناگهانی (Gusts) قوی در لحظه فرود داشته اند
به گزارش کن نیوز؛ حال این شرایط را با یک جت سبکوزن، بالهای نزدیک به زمین (low wing) که در اثر پدیده گراند افکت (Ground Effect)، مستعد ناپایداری ست ترکیب کنیم، میتوان تصور کرد که یک تندباد ناگهانی باعث بالا رفتن سریع یک بال شده، خلبان با اعمال نیروی اصلاحی شدید در جهت مخالف واکنش داده، اما برخورد مورب اتفاق افتاده، اما نیروی عظیمی باعث جدا شدن بال راست شده است.
در ادامه، بال چپ در اثر وزشهای شدید باد، باعث چرخش کامل بدنه و واژگونی هواپیما شده، و دم نیز در اثر ضربه و کاهش سرعت ناگهانی جدا شده است.
چرا همه زنده ماندند:وجود برف فشرده روی باند احتمالاً از ساییدگی شدید قسمت بالایی بدنه جلوگیری کرده است، در نتیجه، کابین بهعنوان یک استوانه تقریباً دستنخورده باقی مانده و توانسته سرنشینان را از آسیبهای جدی محافظت کند.
اگر باند پوشیده از برف نبود، تلفات این سانحه میتوانست بسیار، بسیار بدتر باشد.
ارسال نظر