رقیبی جدی برای استارلینک؛ چین پرتاب ماهوارههای اینترنتی خود را به مدار آغاز کرد
یک شرکت چینی تحت حمایت دولت پکن، اولین ماهواره اینترنتی خود را به مدار فرستاده و قصد دارد شبکهای از ۱۳ هزار ماهواره موسوم به Guo Wang را در فضا فعال کند. ساخت این منظومه ماهوارهای، بخشی از تلاش چین برای ایجاد جایگاه در این بازار است. این بازار در سال ۲۰۲۲ ارزشی معادل ۸.۲۳ میلیارد دلار داشت و در سال ۲۰۳۰ ارزشی معادل ۲۲.۵۷ میلیارد دلار پیدا خواهد کرد. تعداد کاربران آن هم از ۴۳ میلیون در سال ۲۰۲۰ به ۱۱۰ میلیون در سال ۲۰۳۰ خواهد رسید.
ارسال نظر