|

بوئینگ برای دومین ماه متوالی سفارش جدیدی برای ۷۳۷ مکس دریافت نمی‌کند

بوئینگ برای دومین ماه متوالی سفارش جدیدی برای ۷۳۷ مکس دریافت نمی‌کند

شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرد که برای دومین ماه متوالی هیچ سفارش جدیدی برای بوئینگ ۷۳۷ مکس دریافت نکرده است، که نشان‌دهنده‌ تداوم چالش‌های این شرکت در پی حوادث ناگوار و مشکلات نظارتی است.

به گزارش کن نیوز؛ گزارش‌ها حاکی از آن است که به همراه لغو سفارش توسط برخی مشتریان، فروش کلی این شرکت هواپیماسازی را در ماه مه به تنها چهار فروند هواپیمای جدید رساند.

این آمار ناامیدکننده در حالی منتشر می‌شود که رقیب اروپایی بوئینگ، ایرباس، در ماه مه ۱۵ سفارش خالص جدید هواپیما را ثبت کرد.

سهام بوئینگ نیز در معاملات بعد از ظهر سه شنبه به دنبال انتشار این خبر ۳ درصد سقوط کرد. این افت، ادامه‌ی روند نزولی سهام این شرکت در ماه‌های اخیر است.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، مشکلات بوئینگ ناشی از انفجار ناگهانی یک موتور در پرواز یک فروند ۷۳۷ مکس در ژانویه است. این حادثه، تحقیقات فدرال و ادعاهایی مبنی بر اینکه بوئینگ برای تسریع تولید هواپیماها، میانبرهایی را در فرآیند تولید خود اعمال کرده است را به دنبال داشت.

بوئینگ

علاوه بر این، گزارش‌هایی از جعل سوابق بازرسی در برخی از جت‌های ۷۸۷ Dreamliner بوئینگ نیز منتشر شده است که مشکلات این شرکت را تشدید کرده است.

با وجود چالش‌های اخیر، بوئینگ همچنان دارای حجم قابل توجهی از سفارشات معوقه است که بیش از ۵۶۰۰ فروند هواپیما را شامل می‌شود. این شرکت امیدوار است که با وجود سرعت آهسته‌ی سفارشات در حال حاضر، نمایشگاه بین‌المللی هوایی فارنبرو در ماه آینده که محل انعقاد قراردادهای بزرگ هواپیماسازی است، رونق را به ارمغان بیاورد.

ترجمه و تدوین: کن نیوز

منبع:abcnews

 

ارسال نظر