دستور سازمان هواپیمایی کشوری: ایرلاینها در تاخیرهای پروازی ۵ ساعت بیشتر پذیرایی نوع اول و دوم داشته باشند

به دنبال تاخیر بیش از ۸ ساعته پرواز یکی از ایرلاین ها در مسیر نجف - تهران، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: طبق دستورالعمل حقوق مسافر شرکت هواپیمایی در صورت تاخیر پرواز بیش از ۵ ساعت باید نسبت به اطلاع رسانی و پذیرایی نوع اول و نوع دوم اقدام کند.
به گزارش کن نیوز، مهدی رمضانی افزود: همچنین در صورت درخواست مسافران بلیت آن پرواز باید استرداد و تا حداکثر ۴٨ ساعت وجه آن به مسافر پرداخت شود.
وی در خصوص تاخیر بیش از ٨ ساعت پرواز نجف- تهران متعلق به یکی از شرکتهای هواپیمایی و اقدامات اجرایی در راستای رعایت دستورالعمل مسافر، گفت: ابتدا باید به این نکته توجه شود که اولویت ما در سازمان هواپیمایی کشوری حفظ ایمنی پرواز و حفظ جان مسافران است و براساس اطلاعیه صادره از سوی شرکت هواپیمایی مذکور نیز، علت تاخیر، بدی شرایط آب و هوا در نجف بوده است.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری به ایلنا گفت: سامانه شکایت مسافران از ایرلاینها فعال است و مسافران هر گونه شکایت را میتوانند در این سامانه ثبت کنند و این شکایتها از سوی سازمان هواپیمایی به صورت روزانه مورد بررسی و اعلام نظر قرار میگیرد.
ارسال نظر