|

آیا کوماک چین می تواند انحصار ایرباس و بوئینگ را در بازار هواپیماهای مسافربری بشکند؟

آیا کوماک چین می تواند انحصار ایرباس و بوئینگ را در بازار هواپیماهای مسافربری بشکند؟

رئیس DAE به رویترز گفت که شرکت دولتی COMAC چین این فرصت را دارد که ظرف یک دهه آینده انحصار ایرباس و بوئینگ را در بازار تولید هواپیماهای مسافربری بشکند.

به گزارش کن نیوز؛ ایرباس و بوئینگ تامین کنندگان اصلی هواپیما به خطوط هوایی هستند، اما ایرباس در حال تلاش برای افزایش تولید در میان سفارش‌ها رکورددار است و بوئینگ پس از انفجار پانل بدنه یک هواپیمای جدید در جریان پرواز در ژانویه تحت نظارت نظارتی قرار دارد.

در مصاحبه اخیر، تاراپور هواپیمای باریک بدن C919 را که توسط شرکت هواپیمایی تجاری چین (COMAC) ساخته شده و با ایرباس A320 و بوئینگ 737 MAX مقایسه می‌شود، به عنوان یک هواپیمای بسیار خوب توصیف کرد.

او در این ماه در دبی گفت: «در یک دهه آینده، COMAC فرصتی منحصر به فرد برای شکستن این دوقطبی خواهد داشت... زیرا از یک سو ایرباس همه چیزهایی را که در اختیار دارد فروخته است در حالی که بوئینگ با مشکلات تولید مواجه است».

هواپیماهای کوماک تقریباً منحصراً در داخل چین و با یک شرکت هواپیمایی اندونزی پرواز می کنند. این هواپیماساز به دنبال صدور گواهینامه سازمان هوانوردی اروپا برای هواپیمای C919 خود است و در عین حال به دنبال مشتریان بین المللی است.

منبع: خبرگزاری آریا

ارسال نظر