|

سرقت بزرگ در فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو

سرقت بزرگ در فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو

علی‌رغم دستگیری ۹ نفر مرتبط با سرقت بزرگ در فرودگاه بین المللی پیرسون، همچنان ابهامات زیادی در مورد سرنوشت نهایی ۴۰۰ کیلوگرم طلا وجود دارد.

به گزارش کن نیوز؛ پلیس منطقه‌ای پیل به طور پنهانی اذعان کرده است که میلیون‌ها دلار طلای سرقت شده از فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو در آوریل ۲۰۲۳ به سرعت به خاورمیانه یا جنوب آسیا قاچاق شده است.

پلیس منطقه‌ای پیل می­گوید: «ما بر این باوریم که بخش زیادی از آن به بازارهای پررونق طلا در خارج از کشور رفته است.»

«این بازارها در دبی یا هند هستند. جایی که می‌توانید خود طلا را با شماره سریال ببرید و آنها همچنان آن را می‌پذیرند و ذوب می­کنند. همچنین ما معتقدیم که این کار خیلی زود پس از حادثه اتفاق افتاده است.»

شرح حادثه بزرگ‌ترین سرقت تاریخ فرودگاه بین المللی پیرسون

هنوز ۱۵ ماه از آن سرقت عجیب و غافلگیرکننده در فرودگاه بین المللی پیرسون می‌گذرد. اما همچنان ابهامات زیادی در مورد چگونگی وقوع آن وجود دارد. مردی ناشناس با استفاده از یک بلیط جعلی حمل و نقل، خود را به بخش باربری فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو رساند. همچنین در یک چشم به هم زدن، با یک پالت پر از شمش طلا ناپدید شد.

20230420190424-6441c9e25e69b222d922e96cjpeg

با وجود گذشت این مدت زمان طولانی، پلیس اطلاعات ناچیزی را در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار داده است.

Screenshot_20240708-161007_Gallery

در اولین سالگرد سرقت، بازرسان یک کنفرانس مطبوعاتی پر زرق و برق برگزار کردند تا اعلام کنند که ۹ مرد را در ارتباط با این پرونده دستگیر کرده‌اند. با این حال، در مورد ارتباط بین مجرمان یا سرنوشت نهایی ۴۰۰ کیلوگرم طلای گم شده فرودگاه بین المللی پیرسون صحبت‌های کمی شد.

تنها مقدار کمی در میسیساگا ذوب شده است.

علاوه بر اعتراف به اینکه ردپا حالا به سمت دبی و هند هدایت می‌شود، پلیس همچنین اذعان کرد که ارزش ۶۶۰۰ شمش طلا در زمان سرقت، میلیون‌ها دلار بیشتر از چیزی بود که بارها اعلام کرده بودند.

ماویتی گفت: «اینکه ۲۰ میلیون دلار باشد یا ۳۴ میلیون دلار، ممکن است در زمان صدور حکم تخفیفی در نظر گرفته شود. اما به نظر من چیز زیادی را تغییر نمی‌دهد. از نظر پلیس، جرمی رخ داده که مشمول قوانین مربوط به سرقت‌های کلان می‌شود.»

گروهبان اوکس گفت: «شواهد حاکی از آن است که مقدار بسیار کمی از طلاهای فرودگاه بین المللی پیرسون در جواهر فروشی ذوب شده است.»

canada-s-largest-gold-heist-1713421559-1024x576

بر اساس گزارش ارائه شده، پلیس همچنان در حال تحقیق در مورد سرقت است. همچنین به دنبال هر دو طلای گمشده و پولی است که ممکن است از فروش آن به دست آمده باشد.

هزینه هنگفت تحقیقات تاکنون

 هیئت مدیره از افزایش چشمگیر هزینه‌های تحقیقات «پروژه ۲۴عیار» اطلاع می­‌دهد. این پروژه تاکنون 3.5 میلیون دلار هزینه در برداشته است.همچنین پیش‌بینی می‌شود که در نهایت به ۱۰ میلیون دلار برسد. ۲۰ افسر پلیس منطقه‌ای پیل  به این پرونده تا به امروز ۲۸۰۰ ساعت کار عادی و ۹۵۰۰ ساعت اضافه کاری انجام داده‌اند.

منبع: hodhod.ca

ارسال نظر