|

ساخت بزرگترین فرودگاه قاره آفریقا تا سال ۲۰۲۹

ساخت بزرگترین فرودگاه قاره آفریقا تا سال ۲۰۲۹

خطوط هوایی اتیوپی با طرحی بلندپروازانه، قصد دارد تا سال ۲۰۲۹ بزرگترین فرودگاه آفریقا را در اتیوپی بسازد و این کشور را به یکی از قطب‌های مهم حمل‌ونقل هوایی در جهان تبدیل کند.

به گزارش کن نیوز؛ خطوط هوایی اتیوپی با سرمایه‌گذاری کلان، ساخت فرودگاهی مدرن و مجهز را در دستور کار قرار داده است که ظرفیت جابه‌جایی سالانه بیش از ۱۱۰ میلیون مسافر را دارد و می‌تواند به عنوان یک شاهکار مهندسی در آفریقا شناخته شود.

با همکاری معماران شرکت «زها حدید»، که به عنوان یکی از خلاق‌ترین و تأثیرگذارترین شرکت‌های معماری جهان شناخته می‌شوند، طراحی فرودگاه جدید اتیوپی بر پایه نوآوری و زیبایی‌شناسی خواهد بود.

این پروژه که با نام "شهر فرودگاهی مگا" شناخته می‌شود، با هدف تسریع رشد اقتصادی کشور و تبدیل اتیوپی به یکی از قطب‌های اصلی حمل‌ونقل هوایی در آفریقا طراحی شده است. فاز اول این پروژه که تا سال ۲۰۲۹ به بهره‌برداری خواهد رسید، شامل یک ترمینال پیشرفته و چهار باند فرود است.

فرودگاه بین‌المللی آدیس آبابا بوله، با وجود اهمیت خود، به دلیل ارتفاع زیاد، با برخی محدودیت‌ها روبرو است. فرودگاه جدید که در ارتفاع پایین‌تری ساخته خواهد شد،  به یک قطب هوایی مدرن و پیشرفته در آفریقا تبدیل خواهد شد.

مسفن تاسو، مدیرعامل گروه خطوط هوایی اتیوپی، بر نقش کلیدی این پروژه در توسعه اقتصادی کشور و بهبود ارتباطات بین‌المللی تاکید کرد.

طارق القن، مدیر عملیات شرکت دارالهندسه نیز بر اهمیت این پروژه در ارتقای جایگاه خطوط هوایی اتیوپی در سطح جهانی و تبدیل آن به یک برند معتبر در صنعت هوانوردی تاکید نمود.

انتظار می رود فرودگاه جدید همچنین فشار را بر فرودگاه بین المللی آدیس آبابا بوله که ظرفیت آن به ۲۵ میلیون مسافر در سال نزدیک می شود، کاهش دهد.

منبع: newsweek

ترجمه: فائزه امین پویا

ارسال نظر