|

طوفان و تگرگ به ناوگان هوایی «وست‌جت» آسیب رساند و صدها پرواز را لغو کرد +عکس

طوفان و تگرگ به ناوگان هوایی «وست‌جت» آسیب رساند و صدها پرواز را لغو کرد +عکس

طوفان و تگرگ شدید در شهر کلگری کانادا، به ۱۶ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی وست‌جت آسیب رسانده است. این حادثه منجر به لغو بیش از ۶۰۰ پرواز و تأثیر بر سفر بیش از ۲۰ هزار مسافر شده است.

به گزارش کن نیوز؛ شرکت «وست‌جت» اعلام کرده است که برای تعمیر هواپیماهای آسیب‌دیده به زمان بیشتری نیاز خواهد بود، زیرا باید تجهیزات و مواد تخصصی مورد نیاز را تهیه و فرآیندهای تعمیر و بازرسی را به طور کامل انجام دهد. به گفته این شرکت، ممکن است چندین هفته طول بکشد تا هواپیماهای آسیب‌دیده مجدداً به پرواز درآیند.

این حادثه تأثیر قابل توجهی بر عملیات پروازی وست‌جت داشته است. به طور متوسط روزانه ۵۰ پرواز این شرکت لغو شده است. در روزهای اولیه پس از طوفان، بیش از ۱۰۰ پرواز لغو شده بود.

دیدریک پن، رئیس خطوط هوایی وست‌جت و مدیر عامل عملیات گروه وست‌جت، در این باره گفت: تیم‌های فنی ما از سراسر شبکه به کلگری و تورنتو سفر کرده‌اند و شبانه‌روز کار می‌کنند تا ناوگان خود را به ظرفیت کامل بازگردانند.

photo_2_2024-08-16_13-49-07

 

گاندیپان گانشالینگام، معاون عملیات فنی وست‌جت، نیز در این باره گفت: در حالی که تگرگ ممکن است به خودروهای ما آسیب‌های ظاهری وارد کند، اما معمولاً عملکرد آن‌ها را مختل نمی‌کند. اما در مورد هواپیماها، به ویژه سطوح کنترل پرواز، اینطور نیست و اطمینان از تعمیر صحیح آن‌ها برای ایمنی پرواز بسیار مهم است.

وست‌جت برای تسریع در روند تعمیرات، از شرکت بوئینگ و اتحادیه کارگری مکانیک‌های هواپیما کمک گرفته است.

لازم به ذکر است که طوفان تگرگ تنها به ناوگان هوایی وست‌جت آسیب نزده است و چهار فروند هواپیمای متعلق به شرکت‌های «فلایر ایرلاینز»و «کارگوجت» نیز آسیب دیده‌اند. همچنین ترمینال داخلی فرودگاه کلگری نیز با آسیب‌های جدی مواجه شده است.

منبع: paxnews

ترجمه: فائزه امین پویا

ارسال نظر