وضعیت آشفته در هندوستان به دلیل تاخیر بیش از ۵۰ پرواز!

طوفان شدید گرد و غبار که عصر جمعه از دهلی و بخشهایی از منطقه کلانشهری پایتخت (NCR) عبور کرد، باعث شد عملیات پروازی در فرودگاه بینالمللی ایندیرا گاندی تقریباً به حالت توقف درآید. این موضوع صدها مسافر را برای ساعتها سرگکردان کرد و موجی از شکایات درباره مدیریت ضعیف خطوط هوایی را در شبکههای اجتماعی به راه انداخت.
به گزارش کننیوز، به نقل از منابع فرودگاهی، از عصر جمعه تا صبح شنبه، بیش از ۵۰ پرواز داخلی در فرودگاه بینالمللی ایندیرا گاندی با تأخیر مواجه شدند، حدود ۲۵ پرواز به فرودگاههای دیگر منتقل شدند و هفت پرواز نیز به دلیل طوفان گرد و غبار لغو شدند.
این پدیده جوی — که دومین طوفان گرد و غبار طی دو روز گذشته در این شهر بود — همچنین باعث زخمی شدن چهار نفر شد که توسط مقامات تأیید شده است.
مسافران با انتشار پستهایی در شبکههای اجتماعی خشم خود را ابراز کردند و تصاویری از دروازههای پر ازدحام سوار شدن را به اشتراک گذاشتند. آنها همچنین از بدرفتاری کارکنان شرکتهای هواپیمایی شکایت داشتند.
در همین راستا، مسافران پرواز شرکت ایر ایندیا از دهلی به بمبئی پس از تأخیر غیرمنتظره و بدون توضیح بیش از هفت ساعت، دچار خستگی و ناراحتی شدید شدند. این وضعیت و نبود شفافیت باعث شده استانداردهای عملیاتی و سیاستهای مراقبتی ایر ایندیا زیر سؤال برود. به همین دلیل تنشها در فرودگاه بالا گرفت و برخی مسافران با کارکنان درگیر شدند.
ایر ایندیا، که زمانی به عنوان نماد ملی پرواز هند شناخته میشد، در سالهای اخیر با مشکلات زیادی مواجه شده است. این شرکت با چالشهایی مانند تأخیرهای مکرر پروازها، خدمات ضعیف به مسافران، نبود شفافیت در اطلاعرسانی، و مدیریت ناکارآمد روبهرو بوده است.
ارسال نظر