|

فرودگاه متروکه تورنتو به شهری مدرن تبدیل می‌شود! +تصاویر

فرودگاه متروکه تورنتو به شهری مدرن تبدیل می‌شود! +تصاویر

شهر تورنتو فرودگاه قدیمی خود را به یک شهرک هوشمند و پویا تبدیل می‌کند. این پروژه بلندپروازانه که ۲۲ میلیارد دلار برآورد شده است، قرار است ۵۵ هزار نفر را در خود جای دهد.

به گزارش کن نیوز؛ این پروژه شامل تبدیل یک فرودگاه متروکه به یک مرکز شهری پویا و مدرن است. فرودگاه «داونزویو» که زمانی پایگاهی مهم برای هواپیماهای نظامی کانادا بود، حالا قرار است به یک شهر جدید با امکانات رفاهی، تجاری و مسکونی تبدیل شود. این پروژه که حدود ۲۲ میلیارد دلار برآورد شده است، می‌تواند تا ۵۵ هزار نفر را در خود جای دهد.

Dawnview Airport

این فرودگاه قدیمی که حدود ۱۷۰ هکتار وسعت دارد در سال ۱۹۲۹ افتتاح شد و در سال‌های اخیر هم به‌عنوان پایگاه اصلی شرکت هواپیماسازی «بمباردیر» فعالیت می‌کرد. این زمین در سال ۲۰۱۸ به قیمت ۶۳۵ میلیون دلار فروخته شد و حالا در آستانه یک تغییر بزرگ قرار دارد.

Dawnview Airport

شرکت توسعه‌دهنده «نورث‌کرست» قصد دارد بسیاری از سازه‌های قدیمی فرودگاه را حفظ کند. به‌عنوان مثال، باند فرودگاه تبدیل به یک پیاده‌راه بزرگ می‌شود که محله‌های مختلف شهرک را به هم متصل می‌کند. همچنین، آشیانه‌های هواپیما به فضاهای تجاری تبدیل خواهند شد. این پروژه قرار است ۴۰ هزار شغل جدید ایجاد کند.

 فاز اول این پروژه قرار است تا سال ۲۰۲۶ به پایان برسد، اما تکمیل کامل آن ۳۰ سال طول خواهد کشید.

منبع:gizmodo

ترجمه:فائزه امین پویا

ارسال نظر