کن نیوز گزارش میدهد؛
عدم نظارت بر پلتفرمهای فروش بلیت و سردرگمی مسافران

به تازگی شکایات فراوانی از پلتفرمهایی که به عنوان واسطه میان مسافران و ایرلاینها برای فروش بلیت فعالیت میکنند، افزایش یافته است.
بر اساس پیگیریهای میدانی خبرنگار کن نیوز، برخی پلتفرمهای واسطهگر به صورت غیرمسوولانه دست به اقداماتی میزنند که در نهایت به ضرر مسافران تمام میشود.
بخشی از مشکلات ایجاد شده در این مسیر به ضعف هماهنگی و همسویی میان ایرلاین و پلتفرمهای فروش بلیت هواپیما برمی گردد؛ چرا که برای نمونه در برخی موارد، بلیت فروخته شده به هر دلیل، کنسل می شود اما ایرلاین تعهدی در زمینه جبران ضرر مسافر برای خود نمی بیند.
برای مثال، اخیرا مسافری برای مسیر تهرانـمشهد از یک پلتفرم واسطهگر فروش بلیت، پرواز یکی از شرکت هواپیمایی معتبر را خریداری کرد اما تنها چند ساعت بعد، مسافر پیامی دریافت کرد به این مضمون: «پرواز شما لغو شده و هزینه بلیت بهزودی عودت داده میشود.»
اما پس از مدتی مسافر متوجه میشود که پرواز لغو نشده، بلکه تنها با ۲۰ دقیقه تأخیر انجام شده است؛ بهاینترتیب، بلیت به صورت یکطرفه کنسل شده، مسافر از سفر خود جا مانده و بعد از حدود دو ماه، هنوز هزینه مسافر به حسابش بازنگشته است.
معمولا در این مدل رویدادها، پلتفرمها توپ را به زمین ایرلاین میاندازند و تنها به گفتن یک جمله بسنده میکنند: «تا ایرلاین پول ندهد، کاری از ما ساخته نیست.»
یکی از مخاطبین کن نیوز نیز به رسانه ما خبر داد که چند ماه پیش شبیه چنین اتفاقی برای وی رخ داده اما پس از مدتی تنها بخشی از هزینه بلیت به حسابش بازگشته در شرایطی که کنسلی از سوی ایرلاین بوده و اکنون نه ایرلاین خود را مسوول می داند و نه پلتفرم واسه فروش بلیت.
در این شرایط لازم است تا نهادهای نظارتی برای به حداقل رساندن این اتفاقات که کام مسافران و مشتریان را تلخ میکند، اقدامات لازم را انجام دهند.
ارسال نظر