اکنون فقط پروازهای نقطهزنی با بالگرد انجام میشود
استاد خلبان هواپیمای ایلوشین ۷۶ که در جریان اطفای حریق اسکله شهید رجایی بندرعباس حاضر بوده، به تشریح اقدامات انجام شده در این حوزه پرداخت و گفت: در پی انفجار دور روز قبل اسکله شهید رجایی بندرعباس، هواپیمای ایلوشین ۷۶ از تهران آبگیری و پس از رسیدن به محل حادثه، بلافاصله عملیات فایر فایتینگ (آتش نشانی و اطفای حریق) آغاز شد.
خلبان حسن صندوقساز تأکید کرد: «این نخستین بار بود که عملیات گسترده اطفای حریق در شب در ایران انجام میشد. اما به دلیل وسعت زیاد آتش و ضرورت نجات جان هموطنان، با رعایت نکات ایمنی و همکاری برج مراقبت و اپروچ فرودگاه بندرعباس، توانستیم این عملیات را با موفقیت به پایان برسانیم.»
استاد خلبان ایلوشین با بیان اینکه عملیات اطفای حریق شبانه حتی در سطح جهانی نیز به ندرت انجام میشود، ادامه داد: «با استفاده از تجهیزات و دقت ویژه، توانستیم این مأموریت حساس را به خوبی مدیریت کنیم.»
صندوقساز گفت: «از زمان آغاز عملیات تاکنون، در مجموع ۱۰ راید پرواز فایر فایتینگ در دو روز متوالی انجام شده و در هر مرحله حدود ۴۰ هزار لیتر آب بر روی محل آتشسوزی تخلیه شده است.»
وی در پایان خاطرنشان کرد: «براساس آخرین پرواز صبح امروز، شدت حریق به میزان قابل توجهی کاهش یافته و اکنون عملیات به مرحله نقطهزنی رسیده که ادامه آن توسط بالگرد انجام خواهد شد.
ارسال نظر