|

بیرقدار TB3 به رکورد جدید ارتفاع برای پهپادهای ترکیه دست یافت

بیرقدار TB3 به رکورد جدید ارتفاع برای پهپادهای ترکیه دست یافت

بیرقدار TB۳، پهپاد ترکیه‌ای که برای اولین ناو هواپیمابر این کشور طراحی شده است، با رسیدن به بالاترین ارتفاع، به نقطه عطف جدیدی دست یافته است.

به گزارش کن نیوز؛ شرکت سازنده این پهپاد، بایکار، گفت که TB۳ به عنوان بخشی از تست‌های شناسایی و عملکرد سیستم در ارتفاع بالا به ارتفاع ۱۱ کیلومتر رسید.

بیرقدار TB۳ مجهز به موتور PD-۱۷۰ است که در داخل کشور توسط سازنده موتورهای هوافضای ترکیه Tusas Engine Industries (TEI) توسعه یافته است.

عملکرد این پهپاد آن را به رکورد ارتفاع هوانوردی ملی ۱۳.۷ کیلومتر نزدیک‌تر می‌کند که توسط بیرقدار آکینچی زده شده است، شرکت توسعه‌دهنده این پهپاد نیز بایکار است.

سطح شیبدار بیرقدار TB۳ عرشه TCG Anadolu، کشتی تهاجمی آبی خاکی نیروی دریایی ترکیه است.

TB۳ نزدیک به ۴۴۵ ساعت و ۳ دقیقه زمان پرواز را در طول آزمایشات ثبت کرده است.

در ۲۰ دسامبر ۲۰۲۳، یک پرواز ۳۲ ساعته را با مسافت ۵۷۰۰ کیلومتر به پایان رساند.

بیرقدار TB۳ با ساختار بال تاشو خود اولین UCAV خواهد بود که قادر به برخاستن و فرود از کشتی‌های کوتاه باند مانند TCG Anadolu است. سلچوک بایراکتار، رئیس بایکار، قبلاً اعلام کرده بود که این شرکت قصد دارد آزمایش بر روی TCG Anadolu را در سال ۲۰۲۴ آغاز کند.

پهپادهای ترکیه‌ای تولید شده توسط بایکار نقش مهمی در درگیری‌های مختلف در سرتاسر جهان از جمله اوکراین و آذربایجان ایفا کرده‌اند؛ از آنها برای شناسایی و حملات دقیق استفاده شده است.

این پهپادها با تغییر دینامیک جنگ، ارائه پشتیبانی حیاتی از عملیات و نشان دادن اثربخشی سیستم‌های هوایی بدون سرنشین در نبردهای مدرن شناخته شده‌اند.

بایکار که از ابتدا تمامی پروژه‌های خود را با منابع خود انجام داده است، از آغاز فرآیند تحقیق و توسعه پهپادهای بدون سرنشین (UAV) در سال ۲۰۰۳، ۸۳ درصد از کل درآمد خود را از صادرات به دست آورده است.

بایکار با دستیابی به صادرات ۱.۸ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۳ در میان ۱۰ شرکت برتر با بیشترین صادرات در همه بخش ها در کشور قرار گرفت.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر