|

هزینه سوخت ایرلاین‌ها در سال ۲۰۲۴ به ۲۹۱ میلیارد دلار آمریکا می‌رسد

هزینه سوخت ایرلاین‌ها در سال ۲۰۲۴ به ۲۹۱ میلیارد دلار آمریکا می‌رسد

هزینه سوخت در صنعت هوانوردی جهانی در سال ۲۰۲۴ به ۲۹۱ میلیارد دلار آمریکا خواهد رسید که نشان دهنده افزایش ۱۰۰ میلیارد دلاری نسبت به پنج سال گذشته است. بر اساس داده‌های وبسایت Stocklytics.com، هزینه سوخت پس از کاهش قابل توجهی در طول همه‌گیری کووید-۱۹، به طور پیوسته در حال افزایش بوده و امسال به رکورد جدیدی دست خواهد یافت.

به گزارش کن نیوز؛ با وجود مصرف تقریباً مشابه سوخت با سال ۲۰۱۹، ایرلاین‌ها در حال حاضر هزینه بسیار بیشتری را پرداخت می‌کنند. در سال ۲۰۱۹، ایرلاین‌ها حدود ۱۹۰ میلیارد دلار برای ۹۶ میلیارد گالن سوخت هزینه کردند. همه‌گیری کرونا باعث کاهش شدید هزینه‌ها شد و این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۸۰ میلیارد دلار آمریکا نزول کرد.

بازار در سال ۲۰۲۲ با رسیدن مصرف سوخت به ۷۷ میلیارد گالن و افزایش هزینه به ۲۱۵ میلیارد دلار آمریکا (۱۳ درصد بیشتر از قبل از همه‌گیری کرونا) دوباره جان گرفت.

با این حال، روندهای اخیر نشان می‌دهد که در حالی که مصرف سوخت تقریباً به سطح قبل از همه‌گیری بازگشته است، قیمت‌ها اینگونه نیستند. انتظار می‌رود ایرلاین‌ها در سال ۲۰۲۴ برای حجم مشابهی از سوخت نسبت به سال ۲۰۱۹، ۱۰۰ میلیارد دلار بیشتر پرداخت کنند که نشان دهنده افزایش ۵۳ درصدی است. این افزایش به این معنی است که سوخت در سال ۲۰۲۴ حدود ۳۲ درصد از کل هزینه‌های ایرلاین‌ها را تشکیل خواهد داد، در حالی که این رقم پنج سال پیش ۲۵ درصد بود.

افزایش شدید هزینه سوخت تا حد زیادی به عوامل ژئوپلیتیکی، از جمله جنگ روسیه با اوکراین و درگیری‌های جاری بین اسرائیل و فلسطین نسبت داده می‌شود که باعث افزایش قیمت بنزین و سوخت جت شده است. با توجه به اینکه نشانه‌ای از حل و فصل این درگیری‌ها وجود ندارد، ممکن است قیمت سوخت در سال آینده همچنان افزایش یابد.

با وجود هزینه‌های بی‌سابقه سوخت، انتظار می‌رود درآمد رکورددار صنعت، بخشی از فشار مالی را کاهش دهد. انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) گزارش می‌دهد که ترافیک هوایی جهانی نه تنها به سطوح سال ۲۰۱۹ بازگشته است، بلکه همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود تعداد کل مسافران ایرلاین‌ها تا پایان سال ۲۰۲۴ تقریباً به پنج میلیارد نفر برسد که ۴۰۰ میلیون نفر بیشتر از قبل از همه‌گیری است. با افزایش تقاضا برای پرواز، انتظار می‌رود صنعت هواپیمایی در سال ۲۰۲۴ نزدیک به یک تریلیون دلار درآمد کسب کند که ۱۵۸ میلیارد دلار بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.

منبع:avitrader

ترجمه: فائزه امین پویا

ارسال نظر