|

اعلام ورشکستگی کانادا جت لاینز

اعلام ورشکستگی کانادا جت لاینز

شرکت هواپیمایی «کاناداجت‌لاینز» به دلیل مشکلات مالی، تمامی پروازهای خود را متوقف کرده است و قصد دارد برای اعلام ورشکستگی اقدام کند.

به گزارش کن نیوز؛ یکی از اعضای سابق هیئت مدیره این شرکت هواپیمایی از شهر کلگری، این اتفاق را غیرمنتظره خواند. اریکا دیاموند، سخنگوی کانادا جت‌لاینز،  اعلام کرد که این شرکت نتوانسته است سرمایه لازم برای ادامه فعالیت‌های خود را تامین کند.

او افزود: این شرکت تمام گزینه‌های تامین مالی موجود، از جمله معاملات استراتژیک و تامین مالی سهام و بدهی را بررسی کرد. متاسفانه، با وجود این تلاش‌ها، شرکت نتوانسته است تامین مالی مورد نیاز برای ادامه فعالیت‌ها را در این زمان به دست آورد.

راویندر مینهاز، که در ماه ژوئن از سمت عضو مستقل هیئت مدیره این شرکت کناره گیری کرده است، گفت: از این فروپاشی شوکه شده است، اما در عین حال یکی از دلایل این اتفاق را محیطی سخت که بر صنعت هواپیمایی کانادا حاکم است خواند.

او گفت که شکست سایر شرکت‌های هواپیمایی کوچک‌تر مانند «لینکس ایر» و «سوپ» در طول سال گذشته ممکن است به سقوط «کانادا جت‌لاینز» کمک کرده باشد.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که مسافران دارای رزرو می‌توانند برای دریافت بازپرداخت وجه بلیت  با شرکت کارت اعتباری خود تماس بگیرند.

این تعطیلی پس از استعفای چهار عضو هیئت مدیره از جمله بریجیت گورش، رئیس و مدیرعامل،  صورت گرفت.

این امر نشان‌دهنده خروج یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی از آسمان کانادا در طول یک سال گذشته و ادامه نگرانی‌ها درباره رقابت داخلی است.

«کانادا جت ایرلاینز» طبق اطلاعات شرکت ردیابی پرواز سیریوم، ماهانه ده‌ها پرواز از تورنتو به میامی و اورلاندو، فلوریدا و کانکون، مکزیک انجام می‌داد.

در ژانویه ۲۰۲۳، کانادا جت‌لاینز مسیرهای داخلی خود را متوقف کرد و بر اجاره هواپیماهای خود تمرکز کرد، اما در آن زمان گفت که قصد دارد پروازهای داخلی را در پاییز از سر بگیرد.

این شرکت به مدت هفت سال تلاش کرد تا سرمایه لازم را جمع‌آوری کند. حتی زمانی که دولت کانادا در سال ۲۰۱۸ محدودیت مالکیت خارجی خطوط هوایی را افزایش داد تا سرمایه‌گذاران بیشتری بتوانند در این صنعت سرمایه‌گذاری کنند، باز هم این شرکت نتوانست به هدف خود برسد و در نهایت با شکست مواجه شد.

منبع: calgaryherald

ترجمه: فائزه امین پویا

ارسال نظر