|

ترفند فروش بلیط ارزان کار دست وبسایت فروش بلیت هواپیما داد!

ترفند فروش بلیط ارزان کار دست وبسایت فروش بلیت هواپیما داد!

دادگاه فدرال در تگزاس، وبسایت Skiplagged.com را به پرداخت جریمه‌ی ۹.۴ میلیون دلاری به خطوط هوایی آمریکن ایرلاینز محکوم کرد.

به گزارش کن نیوز، این وبسایت با کمک به مسافران برای رزرو پروازهای چندمرحله‌ای و صرف‌نظر از پروازهای متصل، امکان سفر با هزینه کمتر به مقصد نهایی را فراهم می‌کند.

صنعت هواپیمایی از این ترفند خوشش نمی‌آید، هرچند از نظر قانونی غیرمجاز محسوب نمی‌شود. دادگاه، ۴.۷ میلیون دلار از درآمد Skiplagged را به عنوان جبران خسارت بابت بلیط‌های فروخته‌نشده و ۴.۷ میلیون دلار دیگر را به دلیل نقض حق انتشار، به خاطر استخراج غیرمجاز برنامه‌ پروازهای American Airlines با نقض قوانین این شرکت هواپیمایی، تعیین کرد.

گفتنی است شکایت آمریکن ایرلاینز در مورد نقض حقوق علائم تجاری رد شد، چون قاضی دادگاه معتقد نبود که استفاده از لوگوی آمریکن ایرلاینز در وبسایت Skiplagged، به معنای تایید این وبسایت توسط خطوط هوایی آمریکن ایرلاینز باشد.

در حال حاضر، Skiplagged همچنان بلیط و مسیرهای این ایرلاین را نمایش می‌دهد. معلوم نیست آیا این وضعیت ادامه پیدا کند یا خیر.

بیشتر ایرلاین‌ها صراحتا با ترفند Skiplagged مخالفند (که عملا سوءاستفاده‌ای از مدل کسب‌وکار ایرلاین‌هاست) و از تکنولوژی برای شناسایی مسافرانی که از این ترفند استفاده می‌کنند، بهره می‌برند. 

منبع:gizmodo

ترجمه: فائزه امین پویا

ارسال نظر