نیویورک تایمز گزارش داد؛
نکاتی که مسافران درباره ایمنی پروازها باید بدانند

کارشناسان با بررسی حوادث و سوانح هوایی اخیر، برخی یافته ها درباره عوامل موثر در آسیب دیدگی کمتر مسافران در این سوانح را بررسی کرده اند.
به گزارش اختصاصی کن نیوز به نقل از نیویورک تایمز، در طول دو ماه گذشته، سوانح هوایی قابل توجهی در کره جنوبی، ایالات متحده و آذربایجان رخ داده است. اگرچه برخی از این سوانح مربوط به هواپیماهای کوچک خصوصی بودهاند که مشمول قوانین ایمنی سختگیرانه نیستند اما هواپیماهای بزرگ تجاری ملزم به رعایت سختگیرانهترین مقررات ایمنی و معمولا ایمن هستند، مشروط بر اینکه برخی نکات مهم هم توسط مسافران رعایت شود.
کمربند ایمنی، مهمترین راه نجات
در این بین، مهمترین نکته ایمنی این است که همیشه کمربند ایمنی خود را در طول پرواز بسته نگه دارید و فقط در صورت اضطرار و برای مدت خیلی کوتاه آن را باز کنید. همچنین، گوش دادن به تمام توضیحات ایمنی که مهمانداران پرواز ارائه میدهند، یکی دیگر از اقدامات احتیاطی مهم است، زیرا مهمانداران پرواز، سالانه در زمینهی روشهای واکنش به شرایط اضطراری آموزش میبینند. این آموزشها همه چیز از مدیریت مسافران ناآرام تا آتشسوزی در کابین و تخلیه در آب را شامل میشود.
شاید بال امنترین قسمت هواپیما باشد
جان کاکس، خلبان سابق هواپیما که اکنون یک شرکت مشاوره ایمنی را اداره میکند، میگوید: تحقیقات در مورد اینکه آیا بخش امنتری در هواپیما وجود دارد، نتیجهگیری قطعی نداشته است. برخی مسافران فکر میکنند که قسمت عقب هواپیما امنتر است، زیرا انرژی ناشی از سقوط را جذب میکند و آسیب به مسافران را به حداقل میرساند. اما کارشناسان این ایده را رد کردهاند.
کاکس میگوید: «این موضوع کاملاً به دینامیک سقوط بستگی دارد. نگران نشستن در قسمت خاصی از هواپیما نباشید.»
مسافران نمیتوانند پیشبینی کنند که در چه نوع سوانحی ممکن است قرار بگیرند. اما برای جلوگیری از تلاطم شدید هوا، کاکس توصیه میکند که در قسمت "وسط یا بال هواپیما" بنشینید.
حفظ ایمنی بیشتر کودکان با صندلی مخصوص
بسیاری از شرکتهای هواپیمایی به طور کلی به والدین اجازه میدهند کودکان زیر ۲ سال را روی پای خود نگه دارند، به جای اینکه برای کودک صندلی جداگانه خریداری کنند. با این حال، هر دو سازمان F.A.A. (اداره هوانوردی فدرال) و N.T.S.B. (هیئت ملی ایمنی حمل و نقل) این کار را توصیه نمیکنند و به جای آن استفاده از سیستمهای مهار کودک تأییدشده را تشویق میکنند. بر اساس مطالعهای در سال ۲۰۱۹ توسط مؤسسات ملی سلامت، کودکانی که روی پای والدین نشستهاند و مهار نشدهاند، ممکن است در شرایط اضطراری مانند تلاطم شدید هوا از آغوش والدین پرتاب شوند و بیشتر از کودکانی که روی صندلی مخصوص نشستهاند، آسیب ببینند.
منبع: نیویورک تایمز
ترجمه: نفیسه آفرینزاد
ارسال نظر