ادغام دو شرکت برزیلی برای سلطه بر آسمان آمریکای لاتین
مالک شرکت هواپیمایی گول، و شرکت هواپیمایی آزول، روز چهارشنبه تفاهمنامهای برای بررسی ادغام فعالیتهای خود در برزیل امضا کردند.
به گزارش کن نیوز؛ این دو شرکت هواپیمایی به ترتیب سومین و دومین شرکت بزرگ هواپیمایی در برزیل هستند. با ادغام عملیات خود تحت یک شرکت واحد، بزرگترین شرکت هواپیمایی برزیل و یکی از بزرگترین شرکتهای هواپیمایی در قاره آمریکا تشکیل خواهد شد.
آزول و گول که با بدهیهای سنگین مواجه هستند، تقریباً یک سال است که در حال مذاکره برای یافتن راههایی برای بهینه سازی عملیات خود در میان مشکلات ناشی از اجاره هواپیما، نرخ ارز و سایر هزینههای فزاینده هستند.
بر اساس اعلام آزول، این تفاهمنامه شامل توافقات مربوط به حاکمیت و ساختار سرمایه است، اما حفظ هویت تجاری هر یک از برندها و همچنین گواهینامههای اپراتور هوایی آنها را پیشبینی میکند.
جان رادجرسون، مدیرعامل آزول، اظهار داشت: "این ترکیب نیروها فرصتی را برای تقویت بخش هوانوردی، افزایش تعداد پروازهای ارائه شده، رسیدن به بیش از ۲۰۰ شهر در برزیل و توانایی رقابت در یک بخش بسیار جهانی فراهم خواهد کرد."
اکنون برنامه این است که به دنبال اجماع بین آبرا و آزول در مورد شرایط اقتصادی، انجام بررسیهای دقیق و در نهایت امضای یک توافقنامه قطعی باشیم.
شرکتی که برای مدیریت دو شرکت هواپیمایی ایجاد خواهد شد، دارای هیئت مدیره ای با نه نماینده خواهد بود که سه نفر از آنها از آبرا، سه نفر از گول و سه نفر مستقل خواهند بود.
با تعریف این پروژه، مرحله تأیید نظارتی برای تحقق همافزایی بین شبکههای هوایی و ناوگانهای هوایی آغاز خواهد شد.
این دو شرکت ادعا میکنند که تقریباً ۹۰ درصد از مسیرهای آنها مکمل یکدیگر هستند و از قبل یکی از سؤالات احتمالی در مورد ادغام را پیشبینی میکنند. با ادغام آزول و گول، دو سوم بازار هوانوردی برزیل در اختیار این شرکت قرار خواهد گرفت که به شدت گزینههای مسافران را کاهش میدهد.
یکی دیگر از مشکلات قابل پیشبینی، عدم وجود همافزایی بین هواپیماهای مورد استفاده توسط هر دو شرکت است. گول دارای ۱۳۷ فروند بوئینگ ۷۳۷ است که ۵۲ فروند از آنها از سری MAX ۸ هستند، در حالی که آزول هواپیماهای خانواده ایرباس A۳۲۰ و A۳۳۰ را علاوه بر ناوگان بزرگی از جتهای امبرائر و توربوپراپهای ATR به تعداد کل ۱۸۸ فروند هواپیما را اداره میکند.
این تفاهمنامه عمدتاً به وضعیت گول بستگی دارد که در تاریخ ۲۵ امین ماه، یک سال از بازسازی مالی خود در ایالات متحده که با عنوان فصل ۱۱ شناخته میشود، را تکمیل خواهد کرد.
این شرکت هواپیمایی یک برنامه تجاری تجدید نظر شده برای پنج سال آینده را ارائه کرده است که در آن اعلام کرده است که به دنبال تامین مالی برای پوشش ۱.۸۷ میلیارد دلار بدهی و در نتیجه آن امکان خروج از ورشکستگی را فراهم خواهد کرد.
منبع: airdatanews
ترجمه: فائزه امین پویا
ارسال نظر