|

امضای قرارداد طرح سامانه یکپارچه فرودگاهی (سیف)

امضای قرارداد طرح سامانه یکپارچه فرودگاهی (سیف)

با اجرای طرح سامانه یکپارچه فرودگاهی (سیف)، شرکت فرودگاه‌ها امیدوار است درآمدهای غیرعملیاتی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این طرح که بر اساس آن، رابطه شرکت فرودگاه‌ها با طرف‌های تجاری به صورت مشارکتی خواهد بود، می‌تواند به بهبود وضعیت مالی فرودگاه‌ها و ارائه خدمات بهتر به مسافران کمک کند.

به گزارش کن نیوز؛ رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در جلسه امضای قراداد سامانه یکپارچه فرودگاهی(سیف) اظهار کرد: این قرارداد یک گام اساسی بین شرکت فرودگاه‌ها و مشتریانش یعنی مسافران است و همچنین حضور هرچه بیشتر و ثمردار بخش خصوصی در فرودگاه‌ها محسوب می‌شود. اکنون چالش‌هایی نظیر کنترل قیمت‌ها در غرفه های فرودگاهی و همچنین انتظارات طرفهای تجاری شرکت در فرودگاه‌ها وجود دارد که امیدواریم با چنین اقداماتی این چالش‌ها برطرف شود.

رویکرد ما در این عرصه، همان رویکرد و فرمایش مقام معظم رهبری درباره عمومی و مردمی سازی اقتصاد و کمک به حضور موفق بخش خصوصی است. بر اساس این قرارداد،  رابطه شرکت فرودگاه‌ها با طرفهای تجاری از رابطه موجر و مستاجر به رابطه مشارکتی تبدیل می‌شود.

کاپیتان نخجوانی گفت: ان‌شاالله با چنین قراردادهایی درآمدهای غیرعملیاتی شرکت فرودگاه‌ها از ۲۰ درصد کنونی، در فاز نخست تا۴۰ یا ۵۰ درصد و در فازهای بعدی تا ۷۰ یا ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مسئولیت‌پذیری در مقابل مشتریان و طرفهای تجاری، یکی از وظایف شرکت است که با برداشتن این گام، زمینه برای مسئولیت‌پذیری هرچه بیشتر شرکت فرودگاه‌ها فراهم خواهد شد.

ارسال نظر