|

ناسا مأموریت دو فضاپیمای خود را تمدید کرد

«جونو» و «این‌سایت» به اکتشاف ادامه می‌دهند
ناسا مأموریت دو فضاپیمای خود را تمدید کرد

ناسا اعلام کرد مأموریت دو فضاپیمای «جونو» و «این‌سایت» را برای کاوش در مشتری و مریخ تمدید کرده است.

 ناسا اعلام کرد مأموریت‌های دو فضاپیمای خود را که در حال کاوش در منظومه شمسی هستند، تمدید می‌کند؛ فضاپیمای «جونو» در مدار مشتری و «این‌سایت» در مریخ. هر دو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیارات مربوطه به عملیات خود ادامه خواهند داد.

جونو در سال ۲۰۱۱ به فضا پرتاب شد و در ابتدا قصد داشت سیاره مشتری را در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ مطالعه کند. اما به مدار دیگری نسبت به آنچه برنامه‌ریزی شده بود وارد شد و ازاین‌رو ناسا مأموریت آن را تا سال ۲۰۲۱ تمدید کرد. همچنین با توجه به اینکه صفحات خورشیدی آن به‌اندازه کافی نور برای ادامه کار جذب کرده است، می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ یا تا پایان عمر خود به مأموریت ادامه دهد.

جونو در حال مشاهده قمرهای مشتری و همچنین خود این سیاره است، زیرا تاکنون به اکتشافات جالبی در مورد جو مشتری، طوفان‌های عجیب در قطب جنوبی سیاره و نقشه‌برداری قطب‌های قمر آن دست یافته است. همچنین برخی از زیباترین تصاویر این سیاره را ثبت کرده است.

اما فضاپیمای «این‌سایت» در سال ۲۰۱۸ به فضا پرتاب شد و در اواخر همان سال به مریخ نشست و شروع به جمع‌آوری اطلاعات در مورد این سیاره کرد. یکی از جالب‌ترین یافته‌های این فضاپیما شنیدن صدا از مریخ است که از داده‌های گرفته‌شده توسط لرزه‌سنج آن ایجاد شده است. اکنون «این‌سایت» به مدت دو سال دیگر تا دسامبر ۲۰۲۲ به مأموریت خود ادامه خواهد داد. علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد زلزله‌ها، همچنین به دنبال اطلاعات بیشتری درمورد آب‌وهوای مریخ خواهد بود.

منبع: آنا

ارسال نظر